Dacia Duster intră în arenă în versiunea de 350 CP

Al şaselea model din gama Dacia, care va fi lansat anul viitor, se va numi Duster şi va avea un preţ situat sub cel al concurenţilor sud-coreeni. Până la prezentarea oficială, un derivat de competiţie va concura pentru Trofeul Andros. Multaşteptatul model SUV (Sport Utility Vehicle) Dacia se apropie de momentul lansării. Cu detaliile de design deja dezvăluite pe internet, oficialilor francezi nu le-a mai rămas decât să găsească un prilej pentru a prezenta formal câteva dintre l

Al şaselea model din gama Dacia, care va fi lansat anul viitor, se va numi Duster şi va avea un preţ situat sub cel al concurenţilor sud-coreeni. Până la prezentarea oficială, un derivat de competiţie va concura pentru Trofeul Andros.

Multaşteptatul model SUV (Sport Utility Vehicle) Dacia se apropie de momentul lansării. Cu detaliile de design deja dezvăluite pe internet, oficialilor francezi nu le-a mai rămas decât să găsească un prilej pentru a prezenta formal câteva dintre liniile modelului. Ocazia se numeşte Trofeul Andros şi este un campionat de viteză pe gheaţă, cu doze substanţiale de spectacol, în cadrul mai multor categorii de probe.

Dacia Duster va participa la categoria Silhouette şi va fi condusă de celebrul Alain Prost. Caroseriile modelelor de competiţie vor trebui să se apropie de varianta unui vehicul deja comercializat pe piaţă sau care urmează să fie comercializat. Majoritatea elementelor prezente pe Duster-ul de competiţie sunt stabilite de regulamentul de concurs: şasiu tubular, patru roţi motoare şi directoare, un motor V6 3l 340 CP, o cutie de viteze cu şase rapoarte şi pneuri Continental Ice Racing Contact.

Varianta de serie, în 2010

Modelul care va participa la Trofeul Andros este doar o versiune modificată a viitorului SUV Dacia. Conform oficialilor Renault de la Paris, producătorul român îşi propune să creeze un efect de surpriză, prezentând în avanpremieră Dacia Duster, ale cărui linii prefigurează viitorul model 4×4 al mărcii, care va fi comercializat în 2010. Flancurile înalte şi pasajele de roţi profilate indică apartenenţa modelului la universul AWD.

Caroseria vehiculului de competiţie Dacia Duster a fost adaptată exigenţelor concursului: suprafeţele vitrate mari şi poziţia montantului frontal au fost concepute pentru a oferi o bună vizibilitate frontală şi laterală. În privinţa modelului de serie care va debuta anul viitor, coordonatorul afacerilor Renault în România, François Fourmont, a declarat pentru Capital că se va adresa unei categorii de clienţi care nu-şi puteau permite până acum un astfel de vehicul.

SUV-ul Duster va fi atât 4×2, cât şi 4×4

„De câte ori am anunţat o maşină nouă, am întâlnit un element comun: ne-am înşelat în privinţa prognozelor privind volumul vânzărilor şi al tipului de clienţi. Sper să ne înşelăm în acelaşi fel şi cu SUV-ul. Piaţa SUV-urilor este destul de slabă în România, pentru că preţurile lor sunt foarte mari. Miza noastră este să aducem Dacia în acest segment, atrăgând un tip de clienţi care niciodată până acum nu a crezut că-şi poate permite o asemenea maşină. Dar vom vedea care este adevăratul tip de client atunci când va veni să cumpere SUV-ul“, spune Fourmont, care este şi director general al Automobile Dacia.

În privinţa preţului, extrem de important atât pentru producător, cât şi pentru clienţi, oficialul de la Dacia spune că se va încadra sub cel al concurenţilor sud-coreeni, care oferă acum cele mai ieftine SUV-uri de pe piaţă: „Am avut şi avem cea mai bună ofertă de pe piaţă pe toate segmentele în care suntem prezenţi. Nu văd de ce am schimba această filosofie. Vom lansa SUV-ul atât în versiune 4X2, cât şi 4X4 şi sunt convins că el va produce aceeaşi revoluţie pe piaţa auto precum a făcut-o Logan în 2004“.

Investiţii de 200 de milioane de euro pe an, până în 2012

Succesul repurtat de Renault prin subsidiara Dacia îi împinge pe francezi să îşi extindă operaţiunile din România. În cei 10 ani de la preluarea Automobile Dacia, grupul a investit aici circa 1,5 miliarde de euro, dezvoltând o filieră completă în domeniul industriei auto, de la design şi inginerie până la producţie, comercializare şi servicii postvânzare. Şi asta nu e totul. Conform şefului activităţilor Renault din România, François Fourmont, investiţiile vor continua: „Anul viitor, vom investi mult în centrul de la Titu. Până în 2011, vor fi investite acolo în jur de 160 de milioane de euro. La Piteşti, în 2010, se vor investi alte 100 de milioane şi aş putea spune că Renault va investi aici în următorii trei-patru ani, atât pentru Dacia, cât şi pentru celelalte activităţi ale sale, câte 150 – 200 de milioane de euro anual“, a declarat Fourmont într-un interviu acordat exclusiv revistei „Capital”.

Dacă aceste declaraţii vor fi urmate de fapte, până în 2012, investiţiile grupului Renault în România vor depăşi 2 miliarde de euro. Totodată, în ciuda scăderii pieţei, Dacia va continua să producă într-un ritm susţinut. „În 2009, producem cu 25% mai multe maşini decât în 2008. E „o scădere“ pe care toţi constructorii auto ar dori să o aibă. E adevărat însă că există o schimbare foarte importantă de strategie: peste 85% din vânzările noastre se fac acum prin export, din care două treimi se îndreaptă către state ca Franţa, Germania, Italia, Spania, Olanda, Belgia.“

Nici absenţa programelor de casare în anumite state europene nu va opri avântul producătorului autohton:
„Cred că 2010 va fi un an fast pentru Dacia, din două motive. Pe toate pieţele de export, Dacia a devenit o marcă de referinţă. Cu ceva timp în urmă, de exemplu, o revistă auto din Franţa publica un sondaj în rândul clienţilor. Întrebarea era dacă ar mai cumpăra aceeaşi marcă de vehicul pe care deja o deţin. Pe primul loc s-a clasat Audi, iar pe locul doi, Dacia. Rezultate similare am obţinut şi în Germania. Marca Dacia face acum parte din peisajul pieţelor auto vest-europene, nu numai pentru că are un avantaj extrem de mare în faţa concurenţei. Când clientul plăteşte pentru o Dacia este convins că preţul este corect, iar calitatea şi fiabilitatea sunt cele aşteptate“.