Pikes Peak International Hill Climb se va desfăşura pe 26 iunie la Colorado în Statele Unite.

Dacia Duster „No Limit” este un vehicul cu performanţe extraordinare. Este adaptat de către echipele de la Tork Engineering (concepţie, fabricaţie, montaj, dezvoltare) şi de la Sodemo (motor) cu sprijinul celor de la Renault Sport Technologies, care oferă expertiza unică în ceea ce priveşte competiţiile auto pe toata durată proiectului şi care furnizează anumite piese.

Dacia Duster „No Limit” este conceput conform regulamentului tehnic din categoria „Unlimited” unde concurează vehiculul: fără limitări de putere sau de cilindree, fără constrângeri tehnice pentru masa vehiculului, pneuri, transmisie sau aerodinamica maşinii.

Sub caroseria din fibra de sticlă, Dacia Duster „No Limit” ascunde elemente extrem de sofisticate, diferite de cele standard. Acestea sunt:

–    Un motor de 850 CP: pregătit de către Sodemo, pornind de la blocul motor NISSAN VR 38 DETT (V6 de 3.8 l) al  Nissan GT-R, motorul Dacia Duster „No Limit” este conceput pentru a maximiza performanţele vehiculului în ciuda altitudinii la care urmează să se desfăşoare proba (altitudinea de pornire: 2.860 m / cea de sosire: 4.300 m).

O cutie de viteze specifică:  motorul este cuplat la o cutie de viteze secvenţială Sadev cu 6 viteze, dezvoltată special pentru a putea să folosească la maxim puterea motorului permiţând schimbări de viteză precise şi rapide.

O aerodinamică foarte avansată: Soluţiile aerodinamice dezvoltate pentru Dacia Duster „No Limit” nu sunt decât arareori permise de regulamentele de concurs. Prezintă particularităţi care au fost validate în tunelul aerodinamic. Eleroanele din spate sunt cu adevărat impresionante.
 
Jean-Philippe Dayraut: Pilotul care visa

Jean-Philippe Dayraut visa de multă vreme sa participe la competiţia de la Pikes Peak cu un vehicul excepţional. El i-a convins pe cei de la Dacia şi pe echipele Renault Sport Technologies să se lanseze împreună în această aventură extraordinară.

Cursa de coastă de la Pikes Peak este o probă unde motricitatea este foarte importantă şi unde aderenţa variază în funcţie de porţiunile de drum, cu un traseu compus 50% din tronsoane de asfalt şi 50% din tronsoane neasfaltate. Doar piloţii profesionişti cu experienţă pe circuit şi pe gheaţă pot avea pretenţial să câştige cursa. Jean-Philippe Dayraut, care deţine 6 titluri de Campion al Frantei în circuit (monopost şi Super Touring), as pe gheaţă, triplu câştigator şi deţinător al titlului Trofeul Andros, este un pilot stăpân pe situaţie.

„Pentru un pilot, să îmblânzească un monstru pe drumuri de munte, asfaltate sau nu, la o viteză de 200 km/h… ei bine, e ceva care nu i se poate întâmpla decât dacă e la Pikes Peak. Nu cunosc alte curse la care să poată lua startul o maşină cu un astfel de motor, ” a declarat Jean-Philippe Dayraut.

Pikes Peak International Hill Climb:

Locaţie: Colorado, SUA
Cursă de 20 km
Altitudinea la plecare: 2.860 m
Altitudinea la sosire: 4.300 m
50% asfalt, 50% macadam
Recordul în categoria Unlimited: 10 min, 01s, 42 m
Recordul a fost obţinut de japonezul Tajima Nobuhiro (Suzuki) în 2007

Caracteristicile tehnice ale Dacia Duster „No Limit”

ŞASIU
De tip tubular din oţel 25CD4S
Suspensii cu dublu triunghi
Amortizor OHLINS TT 40 MK2

MOTOR
Baza motor: NISSAN VR 38 DETT / Nissan GTR
6 cilindri în V 3.8 litri bi-turbo 4 supape / cilindru
Alezaj x Cursă = 95.5 x 88.4 mm
Putere maximă: 850 CP la 7.000 rot./min
Cuplu maxim: 900 Nm la 5.000 rot./min

TRANSMISII
Cutia de viteze secvenţială SADEV cu 6 viteze
Puntea faţă SADEV

SISTEM DE FRÂNARE
Frână faţă (diametru în mm – tip) 355 – oţel galvanizat
Frână spate (diametru în mm – tip) 330 – oţel galvanizat

ROŢI
9’’x18’’ aliaj de aluminiu forjat
Pneuri Pirelli 24/65 -18

DIMENSIUNI / MASA
Lungime: 4.450 mm
Lăţime: 1.900 mm
Ecartament fata/ spate: 1.690 mm
Ampatament: 2.500 mm
Masa: 950 kg
Rezervor de carburant : 80 l