Dacia se va lansa pe piața australiană. Totuși, brandul românesc nu are o notorietate suficient de solidă în rândul australienilor, dar a găsit o soluție pentru a atrage atenția clienților din Australia.
Dacia se va lansa pe piața australiană
Dacia se va lansa pe piața australiană sub emblema Renault, deoarece nu are o notorietate suficient de solidă în rândul australienilor. Glen Sealey, directorul general al Renault Australia, a anunțat personal că și alte modele Dacia, precum Jogger și Bigster, ar putea fi adaptate pentru volanul pe dreapta pentru a fi comercializate în Australia.
„Dacia este confirmat pentru piața noastră, cu siguranță va ajunge aici. Are potențialul să devină cel mai popular model din gamă”, a spus el.
Prețul SUV-ului autohton Duster va fi distinct pe piață, deoarece alte modele crossover ieftine nu dispun de o opțiune de tracțiune integrală. În Australia, vor fi disponibile atât variantele Duster 4×2, cât și cele cu propulsie hibridă.
Glen Sealey a avut ocazia să vadă noul Duster la Salonul Auto de la Geneva, Elveția. Este interesat să introducă și alte modele Dacia pe piața australiană.
În prezent, gama Renault din Australia include modelele mai vechi, precum Captur, Arkana și Koleos. Duster ar urma să fie disponibil în showroomurile Renault din orașe precum Adelaide, Sydney și Brisbane în a doua jumătate a anului. Prețul este încă subiect de negocieri.
Conform WallStreet, originea de producție a mașinilor reprezintă unul dintre principalele puncte slabe. Uzina Renault din Turcia a preluat fabricația modelelor Dacia sub emblema Renault în urma unei restructurări interne a grupului.
Astfel, prețul fiecărui Duster va include un impozit suplimentar de import de 5%, ce ar fi existat și în cazul în care mașinile ar fi fost produse la Mioveni.
În 2023, vânzările Renault în Australia au înregistrat o scădere de 9,4%
Potrivit lui Glen Sealey, piața locală este caracterizată printr-o dinamică în continuă schimbare, ceea ce face dificilă anticiparea poziționării Duster pe această piață. Concurența ar putea veni din partea brandurilor japoneze, precum Suzuki sau Subaru, care nu oferă versiuni cu tracțiune integrală.
În 2023, vânzările Renault în Australia au înregistrat o scădere de 9,4%. A vândut aproximativ 8.000 de vehicule în 2023. În 2022, a vândut aproape 8.900 de unități. În acel an, a înregistrat o creștere de 25% a vânzărilor, față de anul 2021.
Este incert dacă modelele Duster, Bigster și altele vor reuși să sporească cota de piață a Renault în Australia, o piață actualmente dominată de mărcile asiatice, mai ales după retragerea brandurilor locale Ford și Holden.