Dacia Duster: test la poalele munţilor Atlas

Cu numai câteva ore în urmă, Dacia Duster a parcurs primii kilometri pe tărâm african având la bord jurnalişti români. Pornind din Marrakech, oraş din centrul Marocului, cei peste 40 de ziarişti au parcurs circa 100 de kilometri pe şosele mai mult sau mai puţin asfaltate având la dispoziţie modele cu tracţiune 4X2 propulsate de motoare pe benzină de 1.6 litri sau de dieselul de 1.5 litri şi 85 CP. În cazul primei motorizări trebuie spus că, în ciuda unui consum mai mare dec

Cu numai câteva ore în urmă, Dacia Duster a parcurs primii kilometri pe tărâm african având la bord jurnalişti români.

Pornind din Marrakech, oraş din centrul Marocului, cei peste 40 de ziarişti au parcurs circa 100 de kilometri pe şosele mai mult sau mai puţin asfaltate având la dispoziţie modele cu tracţiune 4X2 propulsate de motoare pe benzină de 1.6 litri sau de dieselul de 1.5 litri şi 85 CP. În cazul primei motorizări trebuie spus că, în ciuda unui consum mai mare decât al celorlalte motoare amplasate de Dacia pe Duster, este mai puţin zgomotos şi mai elastic.

Din nefericire pare să îi fie destul de greu să împingă vehiculul, aşa că depăşirile trebuie efectuate în treapta a treia sau chiar a doua a cutiei de viteze. În oraş pare a se descurca destul de bine. Dieselul de 85 CP este mai vivace la turaţii joase dar îşi pierde şi el avântul când este utilizat la viteze superioare. În cazul accelerărilor bruşte este mai rapid şi mai de ajutor decât propulsorul alimentat cu benzină. Dar şi mult mai gălăgios.

După cei 100 km parcurşi pe asfaltul plin de gropi şi apoi pe un macadam nisipos, a urmat adevăratul test off-road. Numai că aici oficialii Dacia au preferat să ne pună la dispoziţie maşini cu tracţiune integrală şi propulsoare diesel de 110 CP. Ei bine, cu acest motor şi cu sistemul de tracţiune „simplificat” împrumutat de la Nissan, Duster a părut în mediul său. Unii spun chiar că se comportă mai bine decât fratele mai mare şi mai arătos purtător al brandului Renault, Koleos. Asta pentru că este mult mai uşor. Cu motorul de 110CP, Duster a parcurs fără nici o problemă un traseu destul de anevoios. Cârcotaşii spun că nu ar fi stricat ceva electronică de ajutor la pornirea din pantă sau la coborârişe abrupte. Dar asta costă. Iar Dacia Duster este cel mai ieftin SUV de pe piaţa europeană.

Cert este că, în prima zi de teste, Duster a dovedit că îşi justifică pe deplin raportul performanţe-preţ. Nu este comparabil cu crossovere sau SUV-uri de mici dimensiuni ca Ford Kuga, Nissan X-Trail sau VW Tiguan, la capitolul confor şi comportament pe şosea, dar pe teren accidentat este mult mai bine configurat pentru performanţă. Mă refer aici la unghiurile de atac şi degajare mult mai permisive. Şi nu este nici pe departe la fel de scump.

DETALII:
Vezi şi test-drive-ul francezilor

Mai multe detalii despre performanţele şi slăbiciunile Daciei Duster, puteţi găsi în numărul din această săptămână al revistei Capital.