Dacia Duster, victima propriului succes

La doar două luni de la intrarea pe piaţă, Dacia Duster, primul model 4x4 al producătorului român de automobile, cunoaşte un succes care a ajuns până într-acolo încât producţia nu poate satisface pe deplin cererea de pe piaţă, timpul de aşteptare ajungând şi la 6 luni. În doar 8 săptămâni, Duster a înregistrat nu mai puţin de 25.000 de comenzi, în special în Germania şi Franţa. Cererea mare i-a obligat pe cei de la Renault să mărească timpul de aşteptare la

La doar două luni de la intrarea pe piaţă, Dacia Duster, primul model 4×4 al producătorului român de automobile, cunoaşte un succes care a ajuns până într-acolo încât producţia nu poate satisface pe deplin cererea de pe piaţă, timpul de aşteptare ajungând şi la 6 luni.

În doar 8 săptămâni, Duster a înregistrat nu mai puţin de 25.000 de comenzi, în special în Germania şi Franţa. Cererea mare i-a obligat pe cei de la Renault să mărească timpul de aşteptare la 6 luni, fenomen întâlnit şi pe pieţe precum cea din Algeria, unde timpul de aşteptare era de 4 luni.

Începând cu anul 2011, Duster va fi produs nu numai la Piteşti, ci va intra pe liniile de asamblare ale unor situri de producţie din Brazilia, Rusia şi Columbia.

Cota de piaţa a Dacia în Franţa a urcat la 5% în luna iunie, pe segmentul autoturisme, de la 2,5% în aceeaşi lună din 2009, potrivit Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile.

„Doar în primul semestru, Dacia a vândut atâtea automobile câte a vândut în tot anul trecut”, titrează Le Figaro.

Această performanţă se explică prin succesul SUV-ului Duster, care a înregistrat peste 10.000 de comenzi de la lansare, în aprilie 2009.

„La lansarea Duster am înregistrat în Franţa un flux nemaivăzut în ultimii 20 de ani. Dacia se descurcă mai bine decât Toyota sau Fiat. E o marcă adevărată”, a spus directorul Renault.