Constructorul autohton de autovehicule a anunţat că va recruta aproximativ 500 de salariaţi, ca urmare a creşterii cadenţei de producţie la 1.340 vehicule/zi începând cu data de 15 iunie. Anunţul vine pe fondul succesului înregistrat în cadrul programelor de relansare a pieţelor auto, adoptate de statele europene.

Mai mult, Dacia va prelungi contractele de muncă pe durată determinată (CDD) încheiate cu un număr de 400 de salariaţi actuali.

Potrivit companiei, vor fi recrutaţi salariaţi cu precădere dintre foştii angajaţi care au beneficiat de contracte de muncă pe durată determinată (CDD).

Uzina Vehicule Dacia va mări cadenţa de fabricaţie de la 1.200 vehicule/zi la 1.340 vehicule/zi şi datorită succesului de care se bucură automobilele mărcii în programul „Rabla” din ţara noastră.

Primele semne de revenire

Dacia a majorat cadenţa de producţie şi în 9 martie, dată de la care uzina produce mai mult cu 115 autoturisme pe zi faţă de nivelul de 1.085 unităţi înregistrat anterior.

Potrivit sefului Serviciului de relatii cu presa din cadrul companiei, Silviu Sepciu, şi acea decizie a avut la bază creşterea comenzilor externe, în special cele din Germania.

Constructorul autohton estima la începutul lunii martie ca Germania va comanda circa 30.000 de autoturisme în lunile aprilie şi mai, cu 5.000 de unităţi peste rezultatele întregului an 2008.

„Principalele probleme cu care se confruntă Dacia în programul „Rabla” din Germania este faptul că acolo nu sunt alocate anumite cote pentru fiecare marcă în parte, iar germanii vor cumpăra prima maşină care ajunge la ei, pentru a beneficia de prima de casare in valoare de 2.500 de euro”, a explicat în urmă cu aproape două luni directorul general al Dacia, Francois Fourmont.

Europa îmbrăţişează Dacia şi viceversa

Marca autohtonă Dacia a reuşit să se claseze pe locul trei la nivel european în privinţa creşterii înmatriculărilor de automobile noi în luna martie.

Cu un plus de 26,7 procente faţă de aceeaşi lună a anului 2008, Dacia a ajuns astfel la 19.314 unităţi înmatriculate, se arată în statisticile Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

În aceeaşi lună singurele mărci care au devansat creşterea Dacia în Europa au fost Alfa Romeo şi Hyundai:

 * Alfa Romeo +40,9%, până la 11.059 unităţi
 * Hyundai +32% (37.390 unităţi)

Piaţa românească, de la avantaj la problemă

Pe de altă parte, în timp ce marca Dacia se bucură, cel puţin in acest moment, de un succes laudabil în alte state europene, România rămâne o problemă.

Vânzările Dacia pe piaţa autohtonă au scăzut cu 44,81% în martie 2009, ajungând la numai 4.073 unităţi comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut.

De asemenea, rezultatele primului trimestru din acest an au scăzut cu aproape 60% de la an la an, ajungând la 8.682 unităţi vândute în România.

Totuşi, comparaţia rezultatelor din lunile martie şi februarie a.c. arată o creştere de circa 50% a vânzărilor pe piaţa locală, de la 2.701 la 4.073 unităţi.