În primul trimesrtu al acestui an marca Dacia, deținută de grupul francez Renault a comercializat 171.577 de vehicule, în creștere cu 13,8% față de rezultatul din același trimestru al anului trecut. Cota de piață a mărcii în cadrul grupului s-a majorat și ea de la 17% până la circa 18,5%.
Înmatriculările de autoturisme și vehicule comerciale ale grupului Renault la nivel mondial (din 1 ianuarie 2018 inclusiv Jinbei și Huasong) au înregistrat o creștere de 4,8% în primul trimestru, pe o piață care progresează cu 2,7%. Cota de piață este de 4,0% (+0,1 puncte față de 2017). Mărcile Renault și Dacia stabilesc fiecare un nou record de vânzări pentru primul trimestru.
În Europa, înmatriculările Grupului cresc cu 2,8% pe o piață care progresează cu 0,6%, datorită succesului noilor modele Duster și Koleos. În afara Europei, Grupul înregistrează vânzări în creștere cu 22,1% în Eurasia și 21,3% în America Centrală și de Sud și își încetinesc ritmul în regiunile Africa-Orientul Mijlociu-India (-5,3%) și Asia-Pacific (-18,6%).
În primul trimestru 2018, cifra de afaceri a Grupului se ridică la 13 155 milioane de euro (+0,2 %). Pentru curs de schimb și perimetru constante2, cifra de afaceri a Grupului progresează cu 5,4 %.
Începând cu 1 ianuarie 2018, Grupul a modificat alocarea de bonificații, între diferitele sectoare operaționale, pentru cursul de schimb, fără însă ca această măsură să aibă vreun impact asupra cifrei de afaceri consolidate. Cu o metodă de prezentare similară, cifra de afaceri a activității Auto, excluzând AVTOVAZ, ar fi fost mai mare cu 136 milioane de euro (1,1 puncte), în contrapondere cu o diminuare echivalentă a cifrei de afaceri a activității Finanțarea vânzărilor.
Cifra de afaceri a activității AUTO, excluzând AVTOVAZ, este de 11 646 milioane de euro, în scădere cu 2,5%. Aceasta este cauzată, mai ales, de impactul negativ al cursului de schimb, de -4,8 puncte: deprecierea principalelor monede ale Grupului (pesoul argentinian, realul brazilian, lira turcească și dolarul american). Impactul volumelor este pozitiv (+2,3 puncte), la fel și cel al prețurilor – de 1,2 puncte – mai ales în țările emergente, compensând deprecierea monedelor.
Activitatea Finanțarea vânzărilor (RCI Banque) realizează o cifră de afaceri de 793 milioane de euro, în creștere cu 27,7 % față de 2017. Dacă nu s-ar fi schimbat metoda contabilă – conform explicațiilor de mai sus – creșterea ar fi fost de 5,8 %. Numărul de contracte noi de finanțare crește cu 4,7 %. Activul productiv mediu crește cu 13,2%, la 42,9 miliarde de euro.
Contribuția AVTOVAZ la cifra de afaceri a Grupului este de 716 milioane de euro pe primul trimestru, în creștere cu 25,8 %, datorită evoluției vânzărilor Lada, în ciuda unui efect negativ al cursului de schimb de 85 de milioane de euro.
Perspective pozitive
Conform oficialilor grupului Renault, în 2018, se estimează că piața mondială va progresa cu 2,5% față de 2017. Pentru piața europeană, prognoza de creștere este de 1%, la fel și pentru cea franceză. Estimările sunt de evoluție și pentru piețele din Rusia: 10 %, Brazilia și China: 5%, India: 6%.
În acest context, Groupe Renault își confirmă obiectivele de creștere a cifrei de afaceri, menținerea marjei operaționale a grupului de peste 6,0% și generarea unui free cash-flow operațional pozitiv al activității auto.