Dacia își continuă expansiunea și inovația anunțând un model compact
Dacia își continuă expansiunea și inovația, anunțând un model compact care va intra în competiție directă cu liderul segmentului hatchback-urilor din Europa, Volkswagen Golf.
Acest nou model, denumit provizoriu Big-Sandero, va combina trăsături ale SUV-ului Bigster cu elemente practice și accesibile din gama Sandero, promițând să redefinească standardele clasei compacte, potrivit Motor1.
Big-Sandero va avea o lungime estimată între 4,40 și 4,50 metri
Big-Sandero va avea o lungime estimată între 4,40 și 4,50 metri și un ampatament de 2,70 metri, ceea ce îl plasează între Duster și Bigster în gama Dacia. Bazat pe platforma CMF-B, acest model va păstra proporțiile tradiționale ale unui hatchback cu două volume, dar va împrumuta elemente de design robuste de la Bigster.
Exteriorul va beneficia de grila îngustă caracteristică, faruri în formă de Y și linii pătrate, accentuând o identitate vizuală distinctă. În interior, confortul și spațiul vor fi priorități, vehiculul fiind proiectat să găzduiască patru pasageri cu ușurință. Planșa de bord va include două ecrane digitale moderne, iar materialele vor reflecta filosofia Dacia de a oferi soluții simple și eficiente, păstrând costurile accesibile.
Dacia va echipa Big-Sandero cu motorizări preluate din oferta Bigster
Dacia va echipa Big-Sandero cu motorizări preluate și adaptate din oferta Bigster. Deși detaliile tehnice nu au fost confirmate integral, se așteaptă ca vehiculul să includă opțiuni pe benzină și hibride, optimizate pentru un consum redus de combustibil. Dimensiunile mai compacte și aerodinamica superioară vor contribui la o eficiență crescută.
Chiar dacă în prezent nu există planuri pentru o versiune complet electrică, Big-Sandero va oferi o alternativă atractivă și prietenoasă cu bugetul pentru cei care preferă motoarele cu combustie.
Prețurile vor începe de la aproximativ 23.000 de euro, poziționând Big-Sandero sub Bigster și considerabil mai accesibil decât rivalii săi. De exemplu, un Opel Astra de bază este mai scump cu 4.500 de euro, iar un Volkswagen Golf depășește acest model cu aproximativ 5.500 de euro.
Această strategie de preț face din Dacia o opțiune extrem de competitivă în segmentul compactelor, adresându-se unei game variate de clienți care caută accesibilitate, fără a sacrifica performanța sau designul.
Dacia își propune să lanseze acest model în 2026
Dacia își propune să lanseze acest model în 2026, cu primele imagini oficiale și detalii complete disponibile în 2025. Cu Big-Sandero, marca românească își consolidează poziția pe piața europeană, propunând o alternativă curajoasă într-un segment dominat de Volkswagen Golf și Opel Astra.
Noul model va completa portofoliul clasei C, alături de Bigster, și va răspunde cerințelor actuale ale pieței pentru vehicule compacte, spațioase și eficiente. Aceasta reprezintă și o mișcare strategică pentru grupul Renault, care dorește să rămână relevant pe segmentul hatchback-urilor compacte, în ciuda tranziției industriei auto către electrificare.
Dacă Big-Sandero va reuși să își atingă obiectivele, Dacia ar putea schimba dinamica pieței compacte din Europa, oferind un model ce îmbină designul atractiv, tehnologia modernă și un preț competitiv. Rămâne de văzut cum va răspunde publicul european, însă inițiativa marchează o nouă etapă în ambițiile Dacia de a deveni un jucător de top în industria auto.