Dacia Logan aduce vesti bune si pentru furnizorii de piese

estimarilor oficialilor companiei Automobile Dacia privind numarul de unitati vandute i-au facut pe investitori sa priveasca cu alti ochi pe furnizorii de piese ai uzinei de la Mioveni.In perioada 15 iunie - 10 septembrie, Automobile Dacia a primit comenzi pentru 12.225 de unitati, depasind estimarile de 11.000 de autovehicule pe care compania prognoza ca se vor vinde pana la sfarsitul anului. Ca urmare a succesului neasteptat de mare, oficialii Dacia estimeaza ca pana la sfarsitul anului se vor

estimarilor oficialilor companiei Automobile Dacia privind numarul de unitati vandute i-au facut pe investitori sa priveasca cu alti ochi pe furnizorii de piese ai uzinei de la Mioveni.In perioada 15 iunie – 10 septembrie, Automobile Dacia a primit comenzi pentru 12.225 de unitati, depasind estimarile de 11.000 de autovehicule pe care compania prognoza ca se vor vinde pana la sfarsitul anului. Ca urmare a succesului neasteptat de mare, oficialii Dacia estimeaza ca pana la sfarsitul anului se vor vinde 18.000 de unitati. De altfel, pentru a acoperi cererea de pe piata societatea va creste cadenta de fabricatie a Logan de la 240 de unitati/zi, la 300 de unitati/zi in luna decembrie, iar pentru anul 2005 se va ajunge la o cadenta zilnica de 400 de bucati. Desi industria de autovehicule la nivel mondial este sub presiune din cauza majorarii pretului petrolului si incetinirea ritmului de crestere a economiei la nivel global, Iulian Panait, analist financiar la KTD Invest, confirma estimarile producatorului pitestean de autovehicule: „Pentru ca Romania este o piata emergenta, cererea de autoturisme s-ar putea sa se mentina ridicata si anul viitor. Cum principalul producator local, care detine peste jumatate din piata, este Dacia, o crestere a vanzarilor acestei companii va duce, in mod automat, la o majorare a vanzarilor furnizorilor de componente auto si, implicit, o imbunatatire a rezultatelor financiare”.Luate la un loc, toate aceste revizuiri in crestere din programul de fabricatie a noului model Logan prefigureaza comenzi mai mari pentru furnizorii de piese auto si, de ce nu, rezultate financiare mai bune, lucru ce nu i-a lasat indiferenti pe investitorii de pe piata de capital. Cererea mare a determinat ca pretul actiunilor furnizorilor de piese auto sa creasca, chiar daca pe piata de capital se inregistreaza scaderi generalizate ale preturilor. Actiunile UAMT Oradea au avut evolutii contrare trendului pietei, pretul de referinta crescand in ultimele doua luni cu 60%. In aceeasi perioada, si furnizori de componente auto listati pe piata Rasdaq au avut evolutii excelente. Actiunile societatii Autonova Satu Mare aproape ca si-au dublat valoarea, in timp ce titlurile Componente Auto Topoloveni s-au apreciat cu 5%.Aproximativ 85% din productia societatii UAMT Oradea este destinata industriei auto, in special pe baza colaborarii cu cei doi producatori autohtoni de autovehicule: Dacia si Daewoo Automobile. Pe primul semestru al anului 2004 societatea a inregistrat un profit brut de peste sase miliarde de lei, cu aproape 4,5 miliarde de lei mai mare decat cel inregistrat in aceeasi perioada a anului trecut. Pentru semestrul II, conducerea societatii estima la mijlocul anului ca este posibila o imbunatatire a actualei situatii economico-financiare a societatii, bazata pe relansarea cererii de autoturisme, ca urmare a intrarii in fabricatie a noului model de la Dacia.Cu toate acestea, intrarea pe piata a modelului Logan a scos din productie doua modele foarte cumparate de romani: Dacia Berlina si Break. Aceste modele de autoturisme vor pune ceva probleme societatii Componente Auto, care estimeaza ca numarul comenzilor facute de Automobile Dacia va urma sa scada, atat datorita scoaterii din fabricatie a tipurilor de automobile Dacia Berlina si Break, cat si a faptului ca numarul de repere si subansamble ce va fi executat de societatea din Topoloveni pentru noile modele de automobile (Dacia Solenza si Logan) este in scadere. Desi in productia Compa Sibiu, piesele pentru modelul Logan detin o pondere nesemnificativa, si actiunile acestei societati au inregistrat in ultimele doua luni o crestere semnificativa, de 19%. Totusi, in primul semestru, 14% din vanzari s-au indreptat inspre Automobile Dacia, in principal fiind vorba de piese pentru celelalte modele fabricate la Pitesti. Evolutia buna a actiunilor Compa a fost determinata si de rezultatele bune raportate pentru sfarsitul semestrului I 2004. Societatea a inregistrat cresteri semnificative la principalii indicatori economici. Veniturile totale ale companiei pe primele sase luni ale anului 2004 au crescut cu 66% fata de perioada corespunzatoare a anului trecut, in timp ce profitul net, de 53 de miliarde de lei, a fost de aproape zece ori mai mare decat cel din aceeasi perioada a anului trecut.