Oficialii companiei Prime Motors Industry susțin că modelul prezentat acum în România poate parcurge, în funcție de dimensiunile pachetului de baterii, până la 500 de kilometri cu o singură încărcare. Mașina este disponibilă în trei variante cu 11 kWh, 22 kWh şi 45 kWh. Acest din urmă model are o autonomie de 500 km accelerează de la 0 la 100 km/h în 9 secunde şi atinge o viteză maximă de 160 km/h.
Preţul unui model este de 26.000 euro. Bateriile sunt fabricate în Elveţia şi Germania, iar durata de viaţă este 25 de ani sau 9.000 de cicluri. Acestea funcţionează în condiţii extreme de temperatrură -30 grade / +50 grade. Compania oferă garanţie cinci ani pentru baterii şi 2 ani pentru autovehicul. Preţul pentru 100 km parcurşi este de doar 6 lei. Variantele de 11 kWh cu autonomie 125 km şi 22 kWh cu autonomie 250 km, costă 15.000 euro, respectiv 18.000 euro.
Deși pare ciudat ca o companie românească apărută parcă de nicăieri să poată dezvolta „peste noapte” un vehicul la fel de performant ca Tesla Model S, oficialii acesteia au declarat pentru Capital că „secretul” se ascunde în compoziția bateriilor. Acestea sunt atât de perfomante încât pot asigura unui vehicul care nu are deloc caracteristicile tehnice ale unei mașini electrice – greutate redusă, indice aerodinamic performant, etc – autonomia maximă oferită de un autoturism electric în ziua de astăzi. Aceeași oficiali au admis însă că testele pentru autonomia maximă au fost realizate „doar în laborator”, însă mașina a fost testată cu succes și pe stradă fără a se încerca atingerea distanței maxime. Mai mult sau mai puțin ciudat, cei de la Prime Motors Industry susțin că marii producători nu au putut atinge autonomia de 500 km pentru că, fie nu doresc să ofere decât treptat o astfel de performanță, fie au investit enorm în baterii mai puțin moderne și acum sunt legați de niște contracte foarte costisitoare.
Mai mult chiar, Loganul electric poate fi deja comandat el putând fi omologat de Registrul Auto Român ca orice altă mașină cu modificări. De altfel, în afara excluderii motorului termic, a instalației de răcire și a sistemului de evacuare, mașina păstrează toate detaliile unui vehicul de serie. Așteptăm cu nerăbdare realizarea unui test pe distanța maximă sau, măcar, pe cea medie anunțată de producător. Până atunci, prețul de 26.000 de euro pentru o mașină electrică având o asemenea autonomie pare cel puțin interesant. Chiar dacă vorbim „doar despre un Logan”.