Producătorul autohton tinde să devină, din divizia low-cost a francezilor, concurentul numărul 1 pe piaţa din Romånia. Al doilea face-lift al modelului Logan face cu ochiul clienţilor Renault Symbol. Noua Dacia Logan este disponibilă în show-roomuri din această lună, la preţuri cu taxe cuprinse între 6.400 de euro şi 10.700 de euro. Aproape identice cu cele ale versiunii anterioare, ba chiar mai mici, dacă luăm în calcul versiunea cea mai scumpă, Prestige 1.5dCi - 85 CP,
Producătorul autohton tinde să devină, din divizia low-cost a francezilor, concurentul numărul 1 pe piaţa din Romånia. Al doilea face-lift al modelului Logan face cu ochiul clienţilor Renault Symbol.
Noua Dacia Logan este disponibilă în show-roomuri din această lună, la preţuri cu taxe cuprinse între 6.400 de euro şi 10.700 de euro. Aproape identice cu cele ale versiunii anterioare, ba chiar mai mici, dacă luăm în calcul versiunea cea mai scumpă, Prestige 1.5dCi – 85 CP, care costă acum, conform site-ului Dacia, cu 350 de euro mai puţin. În aceste condiţii, odată cu dispariţia variantei anterioare, noul Logan Prestige cu cele cåteva opţionale disponibile adăugate ar putea rupe şi mai mulţi clienţi modelului Renault Symbol.
Să facem o scurtă comparaţie. Actuala versiune de top Logan costă 10.700 de euro, iar Symbol Expression 1.5dCi – 85 CP are un preţ de 11.550 de euro. Diferenţa este din start de 850 de euro. La preţul mai mic al Loganului se adaugă geamurile spate acţionate electric aflate în dotarea standard, dar şi jantele de aluminiu sau airbagul pentru pasager. Logica departamentelor de vånzări şi marketing din Romånia ale grupului Renault pare tot mai greu de înţeles. Dacă mai adăugăm şi recenta declaraţie a directorului de design industrial al francezilor, Patrick leQuement, care se arăta convins că potenţialii cumpărători vor pune în balanţă modelele Clio III şi Sandero, este limpede că ideea de concurenţă are un înţeles aparte la Renault. Cum altfel am putea interpreta faptul că Dacia, înainte chiar de a deveni un adversar puternic pentru mărci precum Chevrolet, Hyundai, Kia sau Skoda, face concurenţă chiar colegilor de grup. Chiar dacă marca Renault are în această perioadă oferte foarte tentante, atåt pentru modelul Symbol, cåt şi pentru Clio III, care pot fi achiziţionate cu preţuri ce pornesc de la 7.403 euro, respectiv, 9.000 de euro, incluzånd aici şi prima de casare oferită prin Programul Rabla, aceste promoţii sunt doar temporare, iar pe termen lung, Dacia pare a avea cåştig de cauză. Conştienţi de situaţia creată, cei de la Renault pregătesc lansarea în Europa de Est a unui nou Symbol, complet modificat. La fel ca şi celelalte modele ale mărcii franceze, acest vehicul va creşte în gamă prin modificări majore de ordin estetic şi suplimentări ale dotărilor, astfel încåt să se diferenţieze cåt mai mult posibil de Logan. Pånă atunci însă, vånzările Renault Symbol vor avea probabil destul de mult de suferit.
Noul Logan: exterior prezentabil, interior á la Sandero
Pentru majoritatea clienţilor romåni, lucrul cel mai important este să poată accede la o maşină cu un raport calitate/preţ cåt mai bun, şi tocmai aceasta este ceea ce le oferă Logan. Din nefericire pentru cei de la Dacia, cam acelaşi lucru îl pune la dispoziţia clienţilor şi Sandero. Tocmai de aceea tentativa mărcii romåneşti de a cuceri mai mulţi clienţi ai brandurilor de import poate genera efecte surpriză. Este foarte probabil ca, înainte chiar de a atrage mai mulţi clienţi de la concurenţă, să apară o divizare a segmentului de cumpărători deja cåştigaţi.
Cert este faptul că noul Logan are cåteva atuuri chiar şi în faţa variantei anterioare. Şi asta fără a lua în calcul designul. Modelul intrat pe piaţă în această lună beneficiază de garanţia de trei ani sau 100.000 km a întregii game Renault – Dacia, poate fi echipat cu sistemul de asistare la frånarea de urgenţă şi are retrovizoarele exterioare preluate de la Logan MCV, ceva mai mari. Şi, în fine, încă un element important: pånă la sfårşitul acestui an, întreaga gamă Dacia va suferi modificări asemănătoare celor deja operate ăn cazul variantei sedan.
François Fourmont, director general, Automobile Dacia