Dacia a anunțat că nu intenționează să majoreze prețurile pentru modelul electric Spring pe termen scurt, în ciuda introducerii taxelor vamale provizorii pentru importurile de vehicule electrice pe baterii (BEV) din China de către Comisia Europeană.
Această decizie a CE vine ca răspuns la concluziile unei investigații ce a evidențiat subvențiile incorecte acordate producătorilor chinezi de vehicule electrice.
Dacia nu va majora prețurile la modelul Spring
Comisia Europeană a decis să impună taxe vamale suplimentare variind între 17,4% și 37,6% pentru vehiculele electrice importate din China, începând cu 5 iulie 2024. Decizia a fost luată în urma unei investigații de nouă luni care a concluzionat că lanțul de producție BEV din China beneficiază de subvenții guvernamentale semnificative, ceea ce le oferă producătorilor chinezi un avantaj competitiv nejustificat pe piața europeană.
Dacia, marca low-cost a grupului Renault, a promovat modelul Spring ca fiind cea mai accesibilă mașină electrică din Europa. Produs în provincia chineză Hubei, Dacia Spring are un preț de pornire de 20.800 de euro în Franța, reducându-se la 15.800 de euro după aplicarea subvențiilor de stat.
Purtătorul de cuvânt al Dacia a declarat că, pe termen scurt, compania nu va majora prețurile pentru modelul Spring, în pofida noilor taxe vamale impuse de Comisia Europeană. Totuși, este posibil ca prețurile să crească ulterior, dar nu în mod brusc și nu semnificativ. Această strategie are ca scop menținerea accesibilității modelului Spring și protejarea consumatorilor de fluctuațiile de prețuri.
Reacții la decizia Comisiei Europene
Investigația Comisiei Europene a evidențiat că producătorii chinezi de vehicule electrice beneficiază de subvenții guvernamentale incorecte. Aceste subvenții creează o amenințare economică pentru producătorii de vehicule electrice pe baterii din UE. În consecință, Comisia a decis să introducă tarife vamale provizorii pentru a proteja industria europeană de concurența neloială.
Decizia Comisiei a generat reacții mixte. Asociația Industriei Auto din Germania (VDA) a cerut renunțarea la aceste taxe, argumentând că măsurile ar putea avea un impact negativ asupra producătorilor auto din Europa, care au relații comerciale semnificative cu China.
Germania, de exemplu, a exportat anul trecut vehicule și componente auto către China în valoare de trei ori mai mare decât valoarea importurilor din China.