Cele două mari grupuri franceze producătoare de autovehicule, Renault şi PSA, (Peugeot – Citroën) au atins „performanţa“ de a produce în primul trimestru din 2007, pentru prima dată în istorie, mai multe maşini în afara ţării decât acasă. Conform datelor furnizate de CCFA (Asociaţia Constructorilor Francezi de Automobile), în perioada ianuarie – martie, în fabricile din Hexagon ale celor două grupuri au fost asamblate aproape 600 de mii de maşi
Cele două mari grupuri franceze producătoare de autovehicule, Renault şi PSA, (Peugeot – Citroën) au atins „performanţa“ de a produce în primul trimestru din 2007, pentru prima dată în istorie, mai multe maşini în afara ţării decât acasă.
Conform datelor furnizate de CCFA (Asociaţia Constructorilor Francezi de Automobile), în perioada ianuarie – martie, în fabricile din Hexagon ale celor două grupuri au fost asamblate aproape 600 de mii de maşini, circa 45% din totalul producţiei Renault şi PSA. Restul de 55%, adică 736.215 unităţi, au fost construite de uzine aparţinând aceloraşi grupuri, dar situate în alte ţări.
Totodată, statistica CCFA arată că din totalul de 547.362 de autoturisme fabricate de grupul Renault şi subsidiarele sale Dacia şi Samsung Motors în întreaga lume, 47.333 poartă sigla mărcii româneşti. Faptul că 8,6% din producţia Renault este realizată în afara ţării, sub marca Dacia, nu a căzut bine sindicatelor franceze, iar anunţata creştere a capacităţii de producţie de la Mioveni, precum şi extinderea programului Logan în alte state, nu este de natură să liniştească apele. „Planurile noastre de viitor includ mărirea capacităţii de producţie a uzinei, în ianuarie 2008 urmând să avem o producţie de 350.000 de autovehicule anual“, declară François Fourmont, directorul general al Automobile Dacia, în timp ce şeful suprem de la Renault, Carlos Ghosn, spunea la prezentarea rezultatelor financiare pentru 2006: „Vom continua să dezvoltăm Dacia. Este un asset.“ Parcă pentru a pune paie pe foc, cel mai nou produs al companiei franceze, modelul Twingo, a început să fie produs în Slovenia. Pe lângă creşterea producţiei modelului Logan, grupul Renault se bazează în privinţa producţiei externe şi pe marca Samsung din Coreea. Cele 43.326 de vehicule produse în primele trei luni din 2007 sub această marcă reprezintă circa 8% din producţia totală a Renault.
Nici la PSA situaţia nu este foarte diferită. Dintr-un total de 787.780 de autoturisme produse în primul trimestru, numai 387.087 au ca ţară de provenienţă Franţa, celelalte 400.693 fiind fabricate în alte state. Dintre acestea, 182.334 poartă marca Citroën şi 218.359 – Peugeot. Acesta din urmă este, de altfel, singurul brand francez care se produce mai mult în Hexagon decât în restul lumii. La sfârşitul lui martie, se fabricaseră local peste 230 de mii de autoturisme cu leul pe capotă.
Conform CCFA, producţia Renault din afara Franţei a crescut cu 16,5%, în timp ce PSA a asamblat în alte state cu 1,1% mai multe maşini decât în perioada ianuarie – martie din 2006. Analiştii francezi consideră că acest trend va continua şi în viitor, atât din cauza costurilor mari de producţie din fabricile locale, cât şi din cauza scăderii vânzărilor interne. În acelaşi timp, în majoritatea statelor în care se produc maşini sub brand francez, pieţele se află în creştere. Datele din raportul Asociaţiei Producătorilor Europeni de Automobile arată, pentru trimestrul întâi din 2007, o scădere a pieţei franceze cu 1,6%, în timp ce în România, de exemplu, piaţa a crescut cu 17,1%.
Cifra de afaceri creşte odată cu producţia
AUTOMOBILE DACIA estimează că va înregistra în acest an o creştere de 10%-15% a cifrei de afaceri, faţă de nivelul de 1,55 miliarde de euro consemnat anul trecut, spune preşedintele companiei, Francois
Fourmont. Compania mizează în acest an pe vânzări pe piaţa internă de 100.000-110.000 de autovehicule.
În 2006, Automobile Dacia a realizat un profit net de 100,6 milioane de euro şi o marjă operaţională de 6,9% din cifra de afaceri amintită. Anul trecut a fost al doilea în care firma a înregistrat profit, după o perioadă de cinci ani de pierderi.