Modelul Logan s-a vandut in 2006 in peste 247.000 de exemplare, atat sub marca Dacia, cat si sub sigla Renault, si ocupa pozitia a treia in topul celor mai vandute modele ale constructorului francez in 2006, dupa modelele Megane si Clio. Peste 149.000 de autoturisme Dacia Logan au fost vandute in afara Europei, cu 11,6% mai multe ca anul trecut, informeaza un comunicat Renault.
Grupul Renault a inregistrat anul trecut o scadere a vanzarilor de 4% la nivel mondial si de 8,7% in Europa. Renault a vandut 2.433.604 masini in 2006, dintre care 1.691.585 in Europa, dar si-a crescut numarul de masini comercializate in afara continentului european cu 8,8%, la 742.019 de autovehicule, aceste vanzari avand in prezent o pondere de 30% din vanzarile totale ale producatorului francez. Vanzarile modelului Clio au crescut cu 26,5%, la acest rezultat contribuind si noua generatie a modelului, Clio III. O crestere masiva au inregistat si vanzarile Renault Samsung Motors, in 2006 fiind comercializate peste 121.000 de autovehicule.
“2007 va insemna pentru Renault o revenire a vanzarilor incepand cu a doua jumatate a anului. In afara Europei vanzarile vor continua sa creasca iar Grupul Renault isi va intari organizarea comerciala pentru a se pregati pentru lansarea noilor modele. In Europa, prima jumatate a anului isi va mentine un trend descrescator, dar in a doua jumatate a anului, odata cu sosirea noilor generatii ale modelelor Twingo si Laguna, ne asteptam la o revenire a vanzarilor, pastrand prioritatea obtinerii de profit. Per total, ne asteptam la o usoara crestere, in special in a doua jumatate a anului”, a declarat Patrick Blaine, vice presedinte executiv Vanzari si Marketing.
Grupul Renault si-a crescut vanzarile in 2006 in Europa de Est, Rusia si CSI, Turcia si Africa de Nord cu 12,6%, la peste 380.000 de autovehicule, cu ajutorul modelului Logan, lider de piata in Rusia si Africa de Nord.
In America de Sud vanzarile grupului francez au crescut cu 13,2% la 186.284 de masini, modelul Logan, produs in Columbia sub licenta Renault, avand o contributie importanta.
In regiunea Asia-Africa numarul de masini vandute de Grupul Renault a scazut usor, cu 2,5% la 176.651 de autovehicule. In Coreea de Sud vanzarile Renault Samsung Motors s-au apreciat cu 3,2%.
In Europa marca Dacia si-a continuat ascensiunea, cu peste 47.515 modele Logan vandute in 2006, si o crestere a vanzarilor de peste 54%, desi vanzarile totale ale grupului francez au scazut cu 8,7%. Grupul Renault detine in Europa o cota de piata de 9,4%.
Scaderea vanzarilor in Europa a fost explicata de Renault prin lipsa lansarii unor modele noi si reducerea volumului de productie datorita politicii comerciale a Grupului care consta in privilegierea anumitor canale de distributie si limitarea vanzarilor catre altele pentru a reduce numarul de autovehicule proprii de pe piata second-hand.
Sursa: Capital 05 Ianuarie 2007