Dacă la finalul primului semestru din 2010 cota de piață a mărcii autohtone era de 31,96%, acum doar 27,21% dintre autoturismele noi, înmatriculate în România, poartă marca Dacia.
Conform datelor statistice ale DRPCIV, într-o situație similară, adică o scădere a înmatriculărilor mai drastică decât cea a pieței, se află și alte mărci, altădată foarte căutate de români, precum Fiat (-16,44%), Ford (-27,29%), Mazda (-15,10%), Suzuki (-34,26%), KIA (-41,76%), Citroen (-20,41%) sau Renault (-21,34%). Deşi cu înmatriculări mai slabe decât anul trecut, unele branduri şi-au majorat cota de piaţă pentru că reculul lor a fost mai mic decât cel al pieţei. Printre acestea, Opel (-6,75%) și Toyota (-5,85%).
Învingătorii din prima jumătate a acestui an au fost însă comercianţii, nu puţini, care au reuşit să vândă mai bine decât anul trecut. Printre aceştia se numără BMW (13,33%), Mercedes-Benz (50,77%), Volvo (34,69%), Nissan (99%), Hyundai (29%), Peugeot (13,89%), Audi (30,59%), SEAT (13,86%), Skoda (0,09%) și Volkswagen (5,27%).
În condiţiile în care piaţa autoturismelor continuă să scadă este greu de crezut că prognozele importatorilor care estimau o majorare a vânzărilor cu 5%-10% în acest an, mai pot fi luate în calcul. Nici modificarea taxei pe poluare și nici programul „Rabla”, nu au mari șanse să readucă piața pe trendul ascendent în acest an.
Dacia pierde puternic teren pe piața românească
17 august 2011, 08:52
Ultima modificare în 17 august 2011, 11:52
Înmatriculările de autoturisme Dacia în România au înregistrat o scădere de 26,2% în prima jumătate a acestui an față de perioada similară din 2010. Cum această scădere este mai mare decât cea a pieței (-13,31%), rezultatul nu poate fi decât unul singur: cota de piață se reduce simțitor.
Etichete: audi,
bmw,
cota piata,
dacia,
mercedes-benz,
renault,
skoda,
volkswagen
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Investițiile Ford trenează dar uzina din Craiova s-a umplut de furnizori
- Evitarea unei noi recesiuni depinde doar de noi
- Erste nu vrea să cumpere banca poloneză Millennium
- Leul românesc, francul estului. De ce ţin străinii 9 miliarde de euro în băncile de la noi?
- Luca di Montezemolo, Ferrari: “Nu vom construi niciodată un Ferrari electric”
- Curtea de Apel Craiova decide joi dacă Bercea Mondial va fi sau nu arestat pentru evaziune fiscală
- PNL susţine că datele prezentate de Sebastian Lăzăroiu privind fraudele în privinţa ajutoarelor sociale sunt trunchiate
- Fitch confirmă ratingul „AAA” cu perspectivă stabilă atribuit SUA
- ATE Bank şi-ar putea majora capitalul cu 20 milioane euro
- Saab a renunțat la standul de la Frankfurt Motor Show