Dacia pierde puternic teren pe piața românească

Înmatriculările de autoturisme Dacia în România au înregistrat o scădere de 26,2% în prima jumătate a acestui an față de perioada similară din 2010. Cum această scădere este mai mare decât cea a pieței (-13,31%), rezultatul nu poate fi decât unul singur: cota de piață se reduce simțitor.

Dacă la finalul primului semestru din 2010 cota de piață a mărcii autohtone era de 31,96%, acum doar 27,21% dintre autoturismele noi, înmatriculate în România, poartă marca Dacia.
Conform datelor statistice ale DRPCIV, într-o situație similară, adică o scădere a înmatriculărilor mai drastică decât cea a pieței, se află și alte mărci, altădată foarte căutate de români, precum Fiat (-16,44%), Ford (-27,29%), Mazda (-15,10%), Suzuki (-34,26%), KIA (-41,76%), Citroen (-20,41%) sau Renault (-21,34%). Deşi cu înmatriculări mai slabe decât anul trecut, unele branduri şi-au majorat cota de piaţă pentru că reculul lor a fost mai mic decât cel al pieţei. Printre acestea, Opel (-6,75%) și Toyota (-5,85%).
Învingătorii din prima jumătate a acestui an au fost însă comercianţii, nu puţini, care au reuşit să vândă mai bine decât anul trecut. Printre aceştia se numără BMW (13,33%), Mercedes-Benz (50,77%), Volvo (34,69%), Nissan (99%), Hyundai (29%), Peugeot (13,89%), Audi (30,59%), SEAT (13,86%), Skoda (0,09%) și Volkswagen (5,27%).
În condiţiile în care piaţa autoturismelor continuă să scadă este greu de crezut că prognozele importatorilor care estimau o majorare a vânzărilor cu 5%-10% în acest an, mai pot fi luate în calcul. Nici modificarea taxei pe poluare și nici programul „Rabla”, nu au mari șanse să readucă piața pe trendul ascendent în acest an.