În acest moment, Dacia are un singur model complet electric, Spring, și își propune să mențină prețuri accesibile pentru a concura pe piața europeană, în contextul creșterii prezenței producătorilor chinezi.
Următorul Dacia Sandero va continua să utilizeze platforma modulară CMF-B
Următorul Sandero electric va continua să utilizeze platforma modulară CMF-B, care stă la baza modelelor actuale ale mărcii. Această platformă permite integrarea unor tehnologii comune cu alte modele ale grupului Renault, precum Renault 4, Renault 5 și Alpine A290.
Conducerea Dacia analizează posibilitatea utilizării unor baterii mai ieftine, cum ar fi cele pe bază de sodiu, chiar dacă acestea au capacitate limitată și greutate mai mare. Decizia finală privind soluțiile tehnice pentru noul model este așteptată până la sfârșitul anului 2025.
În prezent, marca oferă trei modele cu sisteme hibride de propulsie
Dacia nu se grăbește în privința tranziției către vehicule electrice. Totuși, directorul mărcii, Denis Le Vot, a zis că obiectul mărcii ar fi să devină 100% electrificată până în 2035, incluzând aici și modelele hibride. În prezent, marca oferă trei modele cu sisteme hibride de propulsie: Jogger, Duster și Bigster.
„Termenul limită până când trebuie să luăm o decizie este Crăciun 2025. Norocul Dacia este că avem de unde alege. Imaginați-vă cât de mare este raftul cu soluții tehnice al grupului Renault, de unde trebuie să alegem noi ceva.
Poate că bateria va fi cu sodiu. Unii spun că bateriile cu sodiu nu sunt bune pentru că sunt grele și nu au capacitate mare. Dar sunt ieftine”, a spus Denis Le Vot, directorul-general Dacia, citat de revista Car Magazine.
În 2024, marca a înregistrat o creștere globală a vânzărilor cu 2,7%
În 2024, Dacia a înregistrat o creștere globală a vânzărilor cu 2,7%, totalizând 676.340 de vehicule, performanță susținută de modelele Sandero, Duster, Jogger și Spring. Creșteri semnificative ale cotelor de piață au fost înregistrate în țări precum Italia, Maroc, Spania, Belgia și Luxemburg.
Pentru 2025, Dacia își propune să-și consolideze poziția pe segmentul C prin lansarea SUV-ului Bigster, ale cărui comenzi au început deja, iar livrările sunt programate pentru primăvară. Dacia rămâne fidelă strategiei sale bazate pe oferirea de vehicule esențiale, fără a investi masiv în electrificare pe termen scurt.