Dacia pregăteşte un model de clasă mică

Dacia pregăteşte lansarea unui model mai mic decât Sandero, ca răspuns la schimbarea preferinţelor în piaţa auto şi la intenţia Ford de a produce la Craiova un automibil de clasă mică, potrivit vicepreşedintelui Dacia, Constantin Stroe.Constantin Stroe a precizat că deja se lucrează la un nou model, a cărui prezentare va avea loc după lansarea SUV-ului Duster, iar Dacia e pregătită să răspundă cererii de maşini mici. „La înnoirea actualei game Logan sigur că va

Dacia pregăteşte lansarea unui model mai mic decât Sandero, ca răspuns la schimbarea preferinţelor în piaţa auto şi la intenţia Ford de a produce la Craiova un automibil de clasă mică, potrivit vicepreşedintelui Dacia, Constantin Stroe.

Constantin Stroe a precizat că deja se lucrează la un nou model, a cărui prezentare va avea loc după lansarea SUV-ului Duster, iar Dacia e pregătită să răspundă cererii de maşini mici. „La înnoirea actualei game Logan sigur că va trebui să venim cu ceva. Sigur că ceva se şi lucrează. […] Dacia se pregăteşte mereu”, a precizat Stroe.

Pregătiri timpurii

Reprezentantul Dacia a declarat încă din luna septembrie că gama de modele Logan va fi înlocuită într-un interval de câţiva ani. De asemenea, directorul comercial al Dacia a declarat că în prezent sunt pregătite două noi modele.

Pe de altă parte, directorul operaţional al Renault, Patrick Pelata, a declarat în toamna anului trecut că gama actuală a Dcaia va continua să crească.

„Am spus întotdeauna că vor fi opt sau nouă maşini pe platforma Logan, denumită platforma B0. În prezent avem şase (inclusiv SUV-ul pe care Dacia îl va lansa anul viitor, n.r.), deci cu siguranţă vom avea cel puţin încă două de lansat”, a spus la acea vreme Patrick Pelata, într-o întâlnire cu presa.

Ofensiva Ford

Pregătirile din curtea Dacia ar putea avea şi un al doilea motiv: americanii de la Ford au confirmat că la Craiova va fi produs un nou model de clasă mică, care însă nu va fi nici Fiesta, nici Ka.

Drept urmare, constructorul din Piteşti se pregăteşte pentru o reală competiţie pe piaţa românească, unde momentan este singurul constructor autohton de automobile şi deţinătorul celei mai mari cote de piaţă (28,3% în 2009).