Acest model de oraș, succesor al Dacia Spring, ar urma să fie mai performant decât actualul său omolog și va împărți multe componente cu Renault Twingo, care va avea și el o versiune electrică. Luca de Meo, CEO al grupului Renault, a precizat că, deși în mod normal dezvoltarea unei noi mașini durează între 4 și 5 ani, acest model va fi creat într-un timp mult mai scurt, cu un design și un preț care să răspundă cerințelor pieței.
Acest model de oraș este un succesor al Dacia Spring
De asemenea, de Meo a lansat o provocare către concurență, inclusiv producătorii chinezi care încearcă să pătrundă pe piața europeană.
„Ne pregătim să facem un pas înainte în ceea ce privește accesibilitatea vehiculelor electrice.
Îi provoc pe toți concurenții noștri să dezvolte o mașină la fel de repede, chiar și pe producătorii chinezi care intră în Europa”, a declarat șeful Renault, potrivit publicației Autocar.
Dacia a mai lansat și modelul electric Spring, care este produs în China, fiind supus unor taxe vamale impuse de Uniunea Europeană. Deși Spring a fost apreciat pe piața românească, acest model este în continuare afectat de importurile externe, iar noile reglementări pot îngreuna expansiunea sa.

Compania va profita de măsurile de reducere a costurilor implementate de Renault la nivel de grup
Pentru a menține prețurile scăzute, Dacia va profita de măsurile de reducere a costurilor implementate de Renault la nivel de grup. Acestea includ o reducere semnificativă a numărului de componente folosite, fapt ce va duce la economii substanțiale.
De exemplu, noul Renault Twingo electric va avea costuri de producție cu 40% mai mici decât modelul Renault 5, datorită reducerii cu 30% a pieselor folosite, potrivit sursei menționate.
În plus, Dacia a confirmat că va lansa o versiune electrică a modelului Sandero în 2027, continuând astfel strategia de diversificare a ofertei sale de vehicule electrice, în pofida dificultăților întâmpinate.
Directorul general al Dacia, Denis Le Vot, a făcut anterior aluzie la perspectiva unei noi mașini de oraș, declarând pentru sursa menționată că extinderea mărcii în segmentul C „nu înseamnă că nu ne uităm la un lucru mai mic”.