Un nou model pentru gama electrică Dacia

În 2027, Dacia va lansa un nou mini-SUV electric de oraș, care marchează ieșirea din zona producției asiatice și afirmarea unei identități 100% europene. Deși nu este clar dacă va păstra numele Spring, modelul va fi produs în Europa, cel mai probabil la uzina Renault din Novo Mesto, Slovenia, alături de viitorul Twingo electric.

CEO-ul Dacia, Denis Le Vot, a confirmat că proiectul este realizat într-un timp record – doar 16 luni – și că ținta de preț rămâne sub 18.000 de euro, ceea ce îl va face unul dintre cele mai accesibile modele electrice din Europa, potrivit Profit.

Specificații tehnice posibile

Noul model va împărți platforma cu Renault Twingo și o variantă Nissan destinată aceluiași segment A urban. Proiectul este coordonat în cadrul alianței Renault-Nissan-Mitsubishi, cu sprijinul centrului de cercetare ACDC din China.

Motorul luat în calcul ar putea fi unul testat deja, produs de Shanghai eDrive, cu o putere de 85 CP – suficient pentru un vehicul urban compact. Bateria va avea o capacitate între sub 30 kWh și 30 kWh, oferind o autonomie estimată la maximum 250 km.

Această autonomie este justificată prin analiza comportamentului utilizatorilor actuali de Spring, care parcurg în medie doar 30 km pe zi. O baterie mai mică înseamnă un cost mai scăzut și un preț final mai accesibil pentru clienți.

Pentru a eficientiza costurile, Renault ia în calcul mutarea unei părți din ecosistemul de producție din China în Maroc, stat care susține activ dezvoltarea mobilității electrice. Aici ar putea fi fabricată inclusiv o variantă electrică a viitorului Sandero.

Această relocare strategică ar ajuta grupul să reducă dependența de lanțurile de aprovizionare asiatice, în special din China, în contextul tensiunilor comerciale și al noilor politici industriale promovate de Uniunea Europeană.

dacia EV

Evoluția vânzărilor Dacia în Europa

În februarie 2025, vânzările Dacia în Europa au crescut cu 1,6%, ajungând la 47.558 unități înmatriculate, în timp ce cota de piață a urcat la 4,9%, de la 4,7% în februarie 2024.

Cu toate acestea, în perioada ianuarie-februarie 2025, vânzările au înregistrat o scădere anuală de 2%, cu 96.532 unități vândute, față de 98.498 în aceeași perioadă a anului trecut. Cota de piață a rămas constantă, la 4,9%.

În același timp, marii jucători de pe piața auto europeană au raportat evoluții mixte:

  • Renault: +10,8% în februarie, +8,2% în ianuarie-februarie

  • Volkswagen: +4% în februarie, +4,3% în perioada cumulată

  • Stellantis: -16,2% în februarie, -16,1% la două luni

  • Ford: -5,8% în februarie, -9,1% la două luni

  • Tesla: -40,1% în februarie, -42,6% în primele două luni