Marca românească Dacia, deținută de grupul francez Renault, se află în plin avânt pe piața britanică. Ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană îi poate însă distruge principalul atu: prețul redus.
În 2015 au fost comercializate în Marea Bitanie nu mai puțin de 26.267 de unități Dacia. Doar o parte dintre acestea a fost produsă la uzina de la Mioveni. Odată cu ieșirea din Uniunea Europeană, piața din Marea Britanie va deveni mai dificil de accesat, iar taxele de import ar putea majora prețul modelelor Dacia cu până la 10%. Cum în întreaga lume principalul atu al mărci românești este raportul calitate/preț, o astfel de evoluție poate reduce vânzările. Contactați de Capital, oficialii mărcii au refuzat să comenteze efectele Brexit-ului asupra vânzărilor mărcii, însă este limpede că acestea își vor face simțită prezența imediat ce ruperea Marii Britanii de UE va deveni efectivă.
În prezent, cel mai ieftin Duster costă pe piața britanică 9.495 de lire, în timp ce Sandero are un preț de pornire de 5.995 de lire, iar Logan MCV de 6.995 de lire.
În Marea Britanie, Dacia a vândut anul trecut aproape 26 300 de unități, ceea ce situează Regatul Unit pe locul al optulea în clasamentul piețelor externe ale mărcii după Franța, Spania, Germania, Italia, Turcia, Algeria și Maroc.