O maşină Dacia produsă în Franţa ar costa cu 2.000 euro mai mult decât cea fabricată în România. Economia de costuri se datorează salariilor reduse din ţara noastră şi existenţei furnizorilor locali. România este avantajată pentru a produce maşinile întrucât are costuri salariale reduse şi beneficiază de existenţa multor furnizoril locali. Astfel, costurile salariale sunt de şapte ori mai mici ca în Franţa şi în plus trei sferturi dintre furnizori produc pe plan local
O maşină Dacia produsă în Franţa ar costa cu 2.000 euro mai mult decât cea fabricată în România. Economia de costuri se datorează salariilor reduse din ţara noastră şi existenţei furnizorilor locali.
România este avantajată pentru a produce maşinile întrucât are costuri salariale reduse şi beneficiază de existenţa multor furnizoril locali. Astfel, costurile salariale sunt de şapte ori mai mici ca în Franţa şi în plus trei sferturi dintre furnizori produc pe plan local sau în ţări din zona, precum Turcia sau Cehia. În acest fel, producţia unei Dacii ajunge să fie cu 2.000 de euro mai ieftină în România şi alte ţări emergente, decât în Franţa, a spus şeful programului Logan, Gérard Detourbet, citat de La Tribune.
„Per total, economia de costuri în raport cu un vehicul identic produs în Franţa este de 2.000 euro”, a arătat Detourbet. O alta explicaţie cunoscută ţine de faptul ca să produci o Dacie este mai ieftin şi fiindcă maşina are mult mai puţine piese decât modelele Renault.
Anul acesta se vor produce în jur de 90.000 de SUV-uri Duster
În plus, Dacia produce ieftin şi fiindcă la demararea unui proiect se fixează un anumit preţ de vânzare şi în funcţie de el să construieşte maşina. Pentru SUV-ul Duster potenţialul de producţie este de 80.000 – 90.000 de unităţi anul acesta, a mai spus Detourbet.
Principalul atu al modelului este preţul. „Folosim cât mai multe piese care sunt şi la alte modele ale mărcii. Duster împrumută de la Sandero portierele faţă, parbrizul, plansa de bord şi scaunele”, spune şeful programului Logan, adăugând ca Sandero şi Logan au în comun cu SUV-ul jumătate din numărul de componente.
„Când studiem lansarea unei Dacii fixăm un preţ de vânzare. Şi pornind de la acel preţ construim apoi maşina. Dacă o funcţionalitate este prea scumpă, renunţăm la ea”, mai spune Detourbet.