Raportul JATO arată că Dacia se află pe locul 18 în privința emisiilor de CO2, mult în spatele unor branduri precum Fiat, SEAT, Citroen sau Toyota. Emisiile medii de CO2 eliberate în atmosferă de mașinile comercializate în Europa anul trecut au scăzut până la 136,1 gr./km. Asta după ce, în 2010, valoarea afișată era de 140,9 gr./km. Analiza datelor din 2011 arată și că aproape 30% din totalul vehiculelor noi tranzacționate pot fi clasificate drept „mașini cu emisii reduse”, adică autoturisme care eliberează în atmosferă între 101 gr. CO2/km și 120 gr. CO2/km. Deja, opt producători au reușit să coboare sub pragul de 130 gr./km, țintă stabilită de autoritățile europene pentru 2015.
Liderul „verde” al mărcilor care vând autoturisme pe bătrânul continent este, ca și în anii trecuți, Fiat. Marca italiană afișează emisii medii de numai 118,2 gr. CO2/km, în scădere cu 4,9 gr. față de rezultatul din 2010. Locul doi în clasamentul mărcilor „verzi” este ocupat de spaniolii de la SEAT cu 125,1 gr./km, iar ultima treaptă a podiumului aparține în 2011 celor de la Citroen cu 125,3 gr./km. Celelalte branduri care au coborât deja sub pragul de 130gr. CO2/km sunt, în ordine, Toyota, Alfa Romeo, Mini, Peugeot și Renault.
Aflată pe poziția a 18-a în acest clasament, Dacia este flancată de Nissan (141,9 gr./km) și Honda (144,1 gr./km). Cea mai puternică scădere a emisiilor de CO2 față de anul anterior se poate observa în dreptul mărcii Lexus care afișează acum doar 120 gr./km, față de 166,7 gr./km în 2010. Dintre cele mai „verzi” 20 de mărci, reducerea cea mai puternică a fost înregistrată de Alfa Romeo (-9,2 gr. CO2/km), în timp ce, scăderea cea mai mică se observă la Toyota (-1,7 gr. CO2/km). Din nefericire, există și mărci care au raportat chiar creșteri ale emisiilor medii de CO2. Este vorba despre Mini (+1,9 gr./km și Chevrolet (+0,8 gr./km).
Dacia rămâne în rândul mărcilor europene poluante
2 aprilie 2012, 09:00
Ultima modificare în 2 aprilie 2012, 12:00
Marca autohtonă a avut în 2011, conform ultimului raport JATO Dynamics, emisii medii de CO2 de 143,8 gr./km, în scădere cu 3,8 gr./km față de rezultatul din 2010. Această reducere este mai mică decât scăderea medie înregistrată de mașinile vândute pe piața europeană (4,7 gr. CO2/km).
Etichete: citroën,
dacia,
fiat,
lexus,
poluare,
renault,
studiu,
toyota
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Citroen pregătește lansarea lui DS9, viitorul port-drapel al mărcii franceze
- În lupta din clasa mică, Chevrolet mizează pe agresivitatea lui Aveo
- TAROM face un roadshow de promovare a ofertei de listare la bursă. Pe listă: Dubai şi Londra
- Peste 147,37 mil. lei din fonduri europene şi de la buget pentru reabilitarea DN1
- Era dominanței retailului mare a ajuns la sfârșit
- CNADNR a mai scos la licitație încă 98 km de autostradă la un preț de 8,7 mil. euro/km
- Compania româno-belgiană care va dezvolta Gara de Nord va fi înfiinţată în 2012
- MIȘCAREA BOGAȚILOR: Vom asista la cel mai mare transfer de avere din istoria omenirii
- Contractul pentru construirea tronsonului de metrou către Otopeni va fi semnat în februarie 2013
- Alexandru Nazare: UE ar putea finanţa achiziţionarea utilajelor pentru deszăpezire