Marca autohtonă a avut în 2011, conform ultimului raport JATO Dynamics, emisii medii de CO2 de 143,8 gr./km, în scădere cu 3,8 gr./km față de rezultatul din 2010. Această reducere este mai mică decât scăderea medie înregistrată de mașinile vândute pe piața europeană (4,7 gr. CO2/km).
Raportul JATO arată că Dacia se află pe locul 18 în privința emisiilor de CO2, mult în spatele unor branduri precum Fiat, SEAT, Citroen sau Toyota. Emisiile medii de CO2 eliberate în atmosferă de mașinile comercializate în Europa anul trecut au scăzut până la 136,1 gr./km. Asta după ce, în 2010, valoarea afișată era de 140,9 gr./km. Analiza datelor din 2011 arată și că aproape 30% din totalul vehiculelor noi tranzacționate pot fi clasificate drept „mașini cu emisii reduse”, adică autoturisme care eliberează în atmosferă între 101 gr. CO2/km și 120 gr. CO2/km. Deja, opt producători au reușit să coboare sub pragul de 130 gr./km, țintă stabilită de autoritățile europene pentru 2015.
Liderul „verde” al mărcilor care vând autoturisme pe bătrânul continent este, ca și în anii trecuți, Fiat. Marca italiană afișează emisii medii de numai 118,2 gr. CO2/km, în scădere cu 4,9 gr. față de rezultatul din 2010. Locul doi în clasamentul mărcilor „verzi” este ocupat de spaniolii de la SEAT cu 125,1 gr./km, iar ultima treaptă a podiumului aparține în 2011 celor de la Citroen cu 125,3 gr./km. Celelalte branduri care au coborât deja sub pragul de 130gr. CO2/km sunt, în ordine, Toyota, Alfa Romeo, Mini, Peugeot și Renault.
Aflată pe poziția a 18-a în acest clasament, Dacia este flancată de Nissan (141,9 gr./km) și Honda (144,1 gr./km). Cea mai puternică scădere a emisiilor de CO2 față de anul anterior se poate observa în dreptul mărcii Lexus care afișează acum doar 120 gr./km, față de 166,7 gr./km în 2010. Dintre cele mai „verzi” 20 de mărci, reducerea cea mai puternică a fost înregistrată de Alfa Romeo (-9,2 gr. CO2/km), în timp ce, scăderea cea mai mică se observă la Toyota (-1,7 gr. CO2/km). Din nefericire, există și mărci care au raportat chiar creșteri ale emisiilor medii de CO2. Este vorba despre Mini (+1,9 gr./km și Chevrolet (+0,8 gr./km).