În 2013, pe primul loc în topul celor mai bine vândute maşini în Rusia s-a situat modelul Lada Granta (cu 166.947 unităţi), fabricat de AvtoVAZ, pe locul patru, cu 83.702 unităţi, a fost modelul Duster, fabricat de Renault, locul şapte a fost ocupat de modelul Focul, cu 67.142 unităţi, aparţinând lui Ford, în timp ce pe locurile 13 şi 14 au fost modelele Logan şi Sandero, de la Renault, cu 50.894 şi, respectiv, 43.737 de unităţi.
Piaţa auto din Rusia se va confrunta cu încă un an slab, din cauza încetinirii creşterii economice, a avertizat preşedintele Association of European Businesses (AEB), Joerg Schreiber.
Vânzările auto în Rusia ar urma să scadă cu 1,6% în 2014, la 2,73 milioane de unităţi, după ce, în 2013, vânzările de maşini şi vehicule comerciale uşoare au înregistrat un declin de 5,5%, la 2,78 milioane de unităţi, conform datelor AEB.
În 2012, în Rusia s-a vândut un număr record de vehicule – 2,93 milioane – această piaţă fiind a doua din Europa, după Germania.
Producători auto importanţi, cum ar fi General Motors, Ford, Renault şi Fiat, au investit semnificativ în Rusia, sperând într-un avans semnificativ pe această piaţă.
'Nu aş numi 2013 un an rău, dar perspectivele pentru 2014 sunt mai slabe. Ne aşteptăm la o piaţă mai stabilă, iar pe unele segmente s-ar putea înregistra creştere', a apreciat Schreiber.
Potrivit unui acord convenit anul trecut, alianţa Renault-Nissan va prelua controlul producătorului auto rus AvtoVAZ, în 2014.
Împreună, Renault, Nissan şi AvtoVAZ controlează 30% din piaţa auto din Rusia, obiectivul fixat de directorul general Carlos Ghosn fiind atingerea unei cote de piaţă de 40%, în anul 2016.
Renault are trei uzine în America Latină – în Argentina, Brazilia şi Columbia -, pe lângă cele şase din Franţa. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit în opt ani un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.