Vânzările de autoturisme Dacia în Franţa au înregistrat o creştere anuală de 10,1% în luna februarie 2013, aceasta fiind a doua mare creştere procentuală înregistrată de o marcă auto pe piaţa franceză, arată datele publicate luni de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA), transmite Reuters.
Un număr de 9.063 autoturisme marca Dacia au fost vândute în luna februarie pe piaţa franceză, aproximativ un sfert din cele 35.720 autovehicule vândute în total de grupul Renault luna trecută piaţa franceză. O creştere procentuală mai mare decât Dacia a înregistrat doar Lexus (13,1%), însă volumul autoturismelor Lexus vândute a fost mult mai mic, 198 de unităţi.
În total, piaţa auto franceză a înregistrat luna februarie o scădere de 1,4%, un umăr de 141.300 de autoturisme fiind înmatriculate în Franţa. În schimb, primii doi constructori auto francezi au înregistrat o creştere a vânzărilor în luna februarie. Vânzările grupului PSA au crescut cu 4,2% în timp ce vânzările Renault au crescut cu 1,7%, graţie exclusiv segmentului low-cost reprezentat de Dacia. În timp ce înmatriculările de autoturisme Dacia au crescut cu 10,1%, marca Renault a înregistrat o scădere de 0,9%.
În ceea ce îi priveşte pe principalii constructori auto străini, majoritatea dintre aceştia au înregistrat o scădere a vânzărilor în luna februarie pe piaţa franceză, în frunte cu BMW, minus 14,7, Ford, minus 12,9%, General Motors, scădere de 7,8% şi Volkswagen, scădere de 7,1%.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Sursa: Agerpres