Fiat Panda, lider în Italia
În 2024, Fiat Panda a reușit să-și păstreze statutul de mașină emblematică a Italiei, fiind din nou cea mai vândută mașină din peninsulă, cu aproape 100.000 de unități înmatriculate.
Acest model, cunoscut pentru adaptabilitatea sa în orașele italiene, a reușit să rămână pe locul întâi în fața altor branduri de renume.
Pe locul al doilea se află Dacia Sandero, care a reușit să-și mențină performanța din 2023, iar Jeep Avenger a urcat pe locul trei, ceea ce reflectă o schimbare semnificativă în preferințele consumatorilor italieni, conform datelor publicate de Corriere della Sera.
Dacia Sandero a avut o creștere impresionantă în 2024
Dacia Sandero a avut o creștere impresionantă în 2024, înregistrând un avans de aproximativ 25% al înmatriculărilor, de la 48.398 de unități în 2023, la 60.380 de unități în 2024.
Această performanță se datorează în mare parte diversificării ofertei, cu variantele Streetway și Stepway, care au atras un număr mai mare de clienți datorită caracteristicilor sale robuste, precum roțile mai înalte. Această schimbare a făcut ca Sandero să fie o opțiune tot mai atractivă pentru cumpărătorii italieni, în special cei care caută o mașină practică și accesibilă.
Totuși, piața auto italiană a înregistrat o scădere generală, cu un total de 1.558.704 înmatriculări, în scădere cu 0,5% față de 2023. În ciuda acestei tendințe generale, mai mulți producători au reușit să-și crească vânzările. Toyota a obținut cea mai bună performanță dintre marile mărci, cu o creștere de 24,55%, urmată de Dacia, care a înregistrat un avans de 13,67%.
BMW a avut, de asemenea, un an foarte bun, crescând de la aproximativ 60.000 la 71.000 de înmatriculări, ceea ce i-a permis să depășească pragul de 4% din cota de piață și să ocupe locul șapte în topul celor mai vândute mărci din Italia.
Creșteri semnificative pentru alte mărci
Pe lângă aceste branduri de succes, altele, precum MG (+32,01%), Skoda (+13,25%) și Volvo (+13,73%), au înregistrat creșteri semnificative ale vânzărilor, reflectând o cerere tot mai mare pentru modelele lor. În schimb, unele mărci tradiționale au suferit pierderi semnificative.
Fiat, deși păstrându-și locul pe podium cu Fiat Panda, a înregistrat o scădere generală de 17,60%. Alți producători, precum Lancia (-28,32%), Ford (-15,94%), DR Motors (-26,15%) și Mini (-34,28%), au avut scăderi și mai mari, semnalând o schimbare în dinamica pieței auto.
De asemenea, în comparație cu topul din 2023, modele populare precum Fiat 500, Volkswagen T-Roc, Dacia Duster și Ford Puma au ieșit din top zece, ceea ce reflectă o schimbare în preferințele consumatorilor italieni, care sunt din ce în ce mai atenți la caracteristici precum eficiența, designul modern și prețurile accesibile.