Vanzarile Dacia au ajuns la un volum total de de 257.594 de unitati anul trecut pe piata internationala, inregistrand astfel o crestere cu 11,7%  fata de rezultatele obtinute in 2007. Totusi, aceasta crestere nu se reflecta si la nivel national, unde, pentru anul 2008, Dacia a raportat o scadere de 17%, fata de volumul inregistrat in anul precedent.

De asemenea, Dacia a ratat si tinta de cota de piata ppropusa pentru tara noastra. In conditiile in care grupul avea stabilita o cota de piata de cel puţin 30%, in noiembrie 2008 aceasta era, conform datelor APIA, de doar 26,2%.

Rezultatele sub asteptari sunt cauzate de criza financiara, şi, implicit, de scaderea pietei auto. „Intrarea masiva a masinilor de ocazie a dus la scăderea pieţei”, a declarat Jacques Daniel, director comercial Dacia.

Singurele modele noi care s-au remarcat pe piata locala au fost Sandero si Logan VAN. Sandero, lider pe segmentul masinilor bicorp de oras, detinea o cota de piata de 18%, cu 8.916 automobile vandute doar in Romania, dintr-un total de 38.928, in doar sase luni de la aparitie. Si cele peste 5.000 de unitati vandute, plaseaza Logan VAN pe primul loc pe piata autohtona a vehiculelor utilitare.

Exporturile Dacia au crescut cu 34,6% in 2008, atingand volumul de 172.886 de unitati. Franta, Germania si Ucraina sunt primele tari in topul destinatiilor europene de export ale Dacia. Totodata, la sfarsitul anului, cele aproape 44.000 de loganuri vandute, i-au adus companiei argesene o cota de 1,7% din piata auto franceza.

Tot în 2008, centrul de productie Logan din Maroc a vandut anul trecut aproape 15.000 de masini.

În Romania, Skoda, Volkswagen si Renault urmeaza Dacia in clasamentul vanzarilor pe 2008, detinand cote de piata de 7,3%, 7,2% si respectiv, 6,8%.