Datele înregistrate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) arată că vânzările de autoturisme Dacia în Europa au crescut cu 2,6% în noiembrie 2024, ajungând la 45.362 de unități înmatriculate, față de 44.203 în aceeași lună din 2023. Cota de piață a producătorului român a urcat la 5,2%, comparativ cu 5% în perioada similară a anului trecut.
Livrările de autoturisme Dacia au crescut cu 1,5%
În primele 11 luni ale anului, livrările de autoturisme Dacia au crescut cu 1,5%, totalizând 485.311 unități, o îmbunătățire față de cele 478.374 vehicule înregistrate în aceeași perioadă din 2023.
Pe lângă performanța Dacia, marii producători auto europeni au raportat rezultate variate. Grupul Renault a înregistrat o creștere de 9,2% a vânzărilor în noiembrie, iar Volkswagen a crescut cu 2,8%. În schimb, Stellantis și Ford au raportat scăderi semnificative, de 10,8% și, respectiv, 15,6%.
În perioada ianuarie-noiembrie 2024, grupul Volkswagen a avut o creștere anuală de 2,2%, iar Renault de 1,9%. De cealaltă parte, Stellantis și Ford au înregistrat scăderi de 7,4% și, respectiv, 17,3%.
Înmatriculările de autoturisme noi în Europa (UE, Marea Britanie și țările EFTA) au scăzut cu 2% în noiembrie 2024, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent. Totuși, segmentul vehiculelor hibride și electrice a continuat să crească: vânzările de vehicule hibride au avansat cu 16,4%, iar cele de mașini electrice cu 0,9%.
În contrast, vânzările de vehicule hibride plug-in au scăzut cu 8,6%, iar cele pe benzină și motorină au înregistrat scăderi de 12,4%, respectiv 15,4%.
În România, piața auto a scăzut în noiembrie 2024 cu 8,1%, fiind înmatriculate 10.237 autoturisme, față de 11.134 în aceeași lună din 2023. Totuși, în primele 11 luni ale anului, piața auto românească a înregistrat o creștere de 4,2%, ajungând la 137.298 de vehicule.
Pe principalele piețe europene, evoluțiile au fost mixte
Pe principalele piețe europene, evoluțiile au fost mixte: Spania (+6,4%) și Germania (+0,5%) au raportat creșteri în noiembrie, în timp ce Franța (-12,7%), Italia (-10,8%) și Marea Britanie (-1,9%) au înregistrat scăderi.
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a anunțat numirea lui Ola Kallenius, directorul general al Mercedes-Benz, ca nou președinte, începând cu 2025. Acesta îl va înlocui pe Luca de Meo, directorul Renault Group, care a deținut funcția timp de doi ani.
În plus, ACEA a aprobat revenirea grupului Stellantis în asociație, după o absență de aproape doi ani. De Meo a subliniat că revenirea Stellantis reflectă unitatea necesară industriei pentru a aborda provocările actuale. La rândul său, Kallenius a evidențiat importanța reglementărilor eficiente și a competitivității în era digitală și electrică.