Raportul proivizoriu al Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA) pentru perioada ianuarie – aprilie 2013 arată că piața franceză continuă să se afle într-un declin pronunțat. Reculul de 12,3% este cauzat în primul rând de vânzările slabe ale grupurilor franceze PSA Peugeot Citroen (-17,1%) și Renault (-7,5%) în timp ce mărcile străine au scăzut cu 11,1%.
În acest tablou sumbru, evoluția mărcii românești Dacia, parte a grupului Renault, este cel puțin surprinzătoare. Astfel vânzările Dacia au crescut în perioada menționată cu nu mai puțin de 23% până la 30.352 unități, ducând cota de piață a mărcii pe piața franceză de la 3,66% cu un an în urmă până la 4,40%. În prezent cota Dacia este mai mare decât cea a unor mărci mult mai cunoscute precum Skoda (0,87%), Audi (2,65%), Toyota (3,27%), Fiat (4,14%) sau Opel (3,14%).
În afara Dacia, marca având cea mai importantă creștere din acest an, singurele branduri care au rămas pe un trend pozitiv în Franța sunt Fiat (+3%), Toyota (+2,5%), KIA (7,6%) și Hyundai (+19,3).
Vcel mai vândut model Dacia pe piața franceză este Sandero, care a fost comercializat în primele patru luni ale acestui an în 12.395 de exemplare. Modelul asamblat la Mioveni ocupă locul 10 în clasamentul celor mai vândute vehicule. Surprinzător sau nu, Sandero este mai căutat de francezi decât Volkswagen Golf (11.650 unități). Și celelalte modele Dacia au evoluții interesante: Duster ocupă poziția a 15-a cu 10.400 unități, Lodgy (produs în Maroc) poziția a 30-a cu 4.559 unități, Dokker (Maroc) locul 74 cu 2.255 unități. Logan nu apare în statistica CCFA a celor mai vândute 100 de modele.