Dacia va produce autoturisme cu motoare termice cât timp va putea
Dacia are de gând să rămână la motoarele termice atâta timp cât va putea, în timp ce restul grupului mizează puternic pe trecerea la electricitate, a declarat directorul general Denis Le Vot.
Renault plănuiește să treacă de tot la motoarele electrice în anul 2030, însă Dacia va putea face acest lucru de abia în 2035, atunci când motoarele care folosesc combustibili fosili vor fi interzise în Europa.
„Renault va acționa pentru a fi campionul motoarelor electrice, dar acest lucru prezintă un risc”, a declarat Le Vot în marja unei prezentări la Le Bourget, lângă Paris. „Acesta este și motivul pentru care există Dacia. În funcție de cât de repede se convertește piața la motoare electrice și de apetitul clienților, Dacia este aici. Cele două pot coexista”.
Dacia are un singur model electric
Modelul Dacia Spring este singurul electric de la acest producător de automobile și reprezintă 12% din comenzile sale. Totuși, Dacia are de gând să ofere un prim model hibrid în 2023, în timp ce va continua să mizeze pe motoarele cu combustibili fosili și gaz petrolier lichefiat, scrie Reuters.
Conceptul Dacia Manifesto este unul exagerat
Dacia, brandul economic al Renault, a lansat un concept auto cu aspect sălbatic numit Manifesto, care reprezintă viziunea sa asupra unei „mașini esențiale, cool, robuste, accesibile și eficiente din punct de vedere ecologic”.
Conceptul este prezentat ca o „declarație despre scopul mărcii de a fi alături de clienți, care sunt din ce în ce mai dornici de activități în aer liber” și nu anticipează în niciun fel un anumit model viitor.
Acesta va fi vedeta standului Dacia la Salonul Auto de la Paris din 18 octombrie.
Dacia vorbește despre tracțiunea integrală a conceptului, despre înălțimea generoasă a vehiculului, despre jantele masive și despre „o caroserie construită pentru a rezista pe cele mai dificile terenuri”, deși este vorba doar de un show car.
Dacia consideră că lipsa ușilor, a ferestrelor și a parbrizului înseamnă că „nu există filtre între pasageri și mediul înconjurător”.
Farul unic poate fi detașat pentru a fi folosit ca lanternă, iar barele de susținere a portbagajului de pe acoperiș pot fi schimbate într-o varietate de configurații.
Anvelopele conceptului airless sunt rezistente la înțepături și, teoretic, durează la fel de mult ca și vehiculul.
Părțile din plastic ale caroseriei conceptului Manifesto conțin o parte din material reciclat, realizat din polipropilenă deja procesată, cu efect de pată.
Dacia spune că bateria detașabilă a conceptului este concepută pentru a furniza energie printr-o priză casnică, cu alte cuvinte, capacitatea de a se conecta de la vehicul la sarcină.
Interiorul este, de asemenea, prevăzut cu materiale naturale, cum ar fi pluta care acoperă tabloul de bord. Și, la fel ca în cazul ultimelor modele Dacia, a dispărut cromarea decorativă.
La interior, abordarea Dacia „Bring-Your-Own-Device” vă permite să integrați un smartphone în tabloul de bord și în computerul de bord.
De asemenea, compania spune că interiorul poate fi sablat cu jet de apă și a făcut ca husele scaunelor să fie detașabile și să se poată transforma în saci de dormit, scrie CarExpert.