Conform ultimelor informații publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), cota de piaţă a producătorului de autovehicule a urcat de la 3,4% la 3,5% în 2020, potrivit Reuters.

Ultimele statistici sunt valabile pentru țările membre Uniunii Europene, Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.

Înmatriculările de mașini Dacia au crescut în 2021

În 2021, înmatriculările de autovehicule Dacia în Europa s-au situat la 410.788 de mașini, reprezentând o creştere uşoară comparativ cu 2020 (405.484 vehicule).

Tot anul trecut, Renault a înregistrat o scădere a vânzărilor de 10,9%, iar Ford a avut un declin de 19,2%, în timp ce Volkswagen AG şi Daimler AG au raportat o retragere de 3,7% şi 11%.

Vânzările Dacia au crescut cu 11% în decembrie 2021

În decembrie 2021, livrările de mașini Dacia au crescut cu 11% pe continentul european, iar cota de piaţă a producătorului de automobile a urcat de la 3,3% la 4,7% în perioada similară din 2020. De asemenea, înmatriculările de autovehicule Dacia în țările europene s-au situat la 44.247 de mașini, reprezentând o creştere faţă de decembrie 2020 (39.866 vehicule).

Luna trecută, însă, Renault a înregistrat o scădere a vânzărilor de 10,8%, Ford a avut un declin de 38,2%, iar Volkswagen AG şi Daimler AG au raportat un recul de 30,4% şi 14,9%.

Dacia, recorduri pe piața franceză! A depășit Renault și Peugeot în vânzări

În 2021, Dacia a devenit liderul vânzărilor către particulari, comercializând 99.698 de vehicule până pe 20 decembrie, conform cifrelor furnizate de Autoways.

În urma vânzărilor impresionante, marca românească de automobile a depășit Renault cu 91.246 de unități și Peugeot cu 87.524 de mașini. De asemenea, Dacia stă de aproape două ori mai bine decât Citroen, având 51.972 de înmatriculări.

Dacia, locul 4 în 2021

Clasamentul pe 2021 este dominat de Peugeot, Renault și Citroën, Dacia fiind pe locul patru. Din 2005, marca românească s-a dezvoltat continuu în întreaga Europă.

„O adevărată revoluție, mai ales dacă ne gândim că marca românească, fondată în 1966 și cumpărată de grupul Renault în 1999, nu a fost inițial destinată comercializării în Franța. În ciuda reticenței inițiale și a îndoielilor privind capacitatea Dacia de a atrage piața franceză, Logan a fost în cele din urmă lansat în 2005”, au scris jurnaliștii francezi.