Vânzările de maşini noi în Marea Britanie au înregistrat o creştere de 10,4% în aprilie, la 167.911 unităţi, primul avans din acest an, a anunţat vineri Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Regatul Unit (SMMT).
În aprilie 2017, livrările au scăzut cu 20%, după intrarea în vigoare a accizei majorate pentru majoritatea vehiculelor poluante. Cota de piaţă a vehiculelor diesel a scăzut în aprilie 2018 la 30,6%, de la 45% în perioada similară din 2017.
În topul celor mai bine vândute modele în aprilie se află Ford Fiesta, Volkswagen Golf, Nissan Qashqai, Ford Focus şi Volkswagen Polo. În aprilie, Dacia a vândut 1.919 vehicule pe piaţa britanică, în creştere cu 37,37% faţă de perioada similară din 2017, când a înmatriculat 1.397 unităţi.
Consumatorii au nevoie de certitudini privind viitoarele politici referitoare la diversele tipuri de combustibil, inclusiv diesel, şi de un pachet cuprinzător de subvenţii pentru a avea încredere pe termen lung în noile tehnologii, a afirmat şeful SMMT, Mike Hawes.
Vânzările de maşini noi în Marea Britanie au scăzut cu 8,8% în perioada ianuarie – aprilie 2018, la 886.400 unităţi. Cota de piaţă a vehiculelor diesel s-a redus la 32,9%, de la 44,1%. În topul celor mai bine vândute în primele patru luni din acest an în aprilie se află Ford Fiesta, Volkswagen Golf, Nissan Qashqai, Ford Focus şi Vauxhall Corsa. În perioada ianuarie – aprilie 2018, Dacia a vândut pe piaţa britanică 9.101 vehicule, în scădere cu 5,23% faţă de perioada similară din 2017, când a înmatriculat 9.603 de unităţi. Valoarea este mai mare decât cea a unor mărci precum Alfa Romeo (1.885 unități), Mitsubishi (7.168 unități), Porsche (5.720 unități) sau smart (2.562 unități).
Marea Britanie rămâne a doua mare piaţă auto din Uniunea Europeană, în urma Germaniei, dar înaintea Franţei, Italiei şi Spaniei.