Pe la mijlocul verii, stirea conform careia Ford Motor Co – al doilea mare producator mondial de autoturisme – vrea sa cumpere producatorul coreean Daewoo Motors ocupa prima pagina a ziarelor de specialitate si, i plus, dadea nastere unor noi speculatii privind facilitatile de care ar putea beneficia cumparatorii de autoturisme Daewoo. in Rominia, vestea ca Daewoo Craiova ar putea intra sub „aripa” Ford a fost de asemenea un izvor de interes pentru cumparatori, fata de ceea ce ar putea gasi pe piata autoturismelor. Dar, pe neasteptate, Ford Motors Co. s-a razgindit si si-a retras i luna septembrie oferta de 6,8 miliarde de dolari, lansata initial pentru cumpararea corporatiei Daewoo.
Ford nu este singurul care a renuntat la aceasta achizitie: presedintele companiei DaimlerChrysler, Juergen Schrempp, a anuntat la sfirsitul lunii trecute ca nici firma pe care o reprezinta si nici partenerul ei sud-coreean, Hyundai Motors, nu sunt interesati i achizitionarea Daewoo Motors. Citat de Reuters, Juergen Schrempp a spus ca a cazut de acord cu Chung Mong Koo – sef al Hyundai Motors, ca „Daewoo nu este potrivita” pentru ei. Dar, a continuat Schrempp, i cazul i care Daewoo s-ar imparti i mai multe alte companii, atunci DaimlerChrysler si Hyundai ar examina aceste divizii care s-ar naste din conglomeratul care traverseaza acum o dificila perioada financiara. Cu toate acestea, Schrempp spune ca este putin probabila o separare a unitatilor Daewoo.
Speranta pentru strategii Daewoo, care cauta capital nou pentru ca firma sa nu moara, ramine, deocamdata, un alt gigant al productiei de autoturisme: General Motors Corp, al carui presedinte, Richard Wagoner a afirmat ca ica studiaza cazul Daewoo si o decizie finala este pe cale a fi luata. „Acum adunam mai multe informatii”, declara Wagoner reporterilor prezenti la un autoshow desfasurat la Paris. Dar conducatorul GM a mai spus ca, odata iceputa afacerea cu Daewoo, si odata eliberat imprumutul dorit de coreeni, va trebui sa munceasca din greu pentru a convinge scepticii de pe Wall Street ca afacerea a fost una inteligenta si profitabila. Wagoner a mai declarat ca „multe lume de pe Wall Street se itreaba daca aceasta afacere are vreun sens. Noi credem ca exista situatii cind are”. Totodata, presedintele GM afirma ca si partenerul sau, Fiat SpA, trebuie sa analizeze afacerea cu Daewoo la fel cum o face si General Motors. General Motors are un capital de aproape 36 de miliarde de dolari si se situeaza pe locul trei i piata, dupa Toyota si Ford.
Pe de alta parte, analistii considera ca vinzarea Daewoo Motors ar fi semnul clar al efortului pe care Coreea icearca sa-l faca i restructurarea „corporatiilor sale administrate itr-un mod opac si ivechit”.
Grupul Daewoo este al doilea conglomerat industrial al Coreei, iar divizia producatoare de autoturisme a scos pe piata 945.000 de vehicule, anul trecut, vinzind o treime din acestea pe piata interna.
Analistii economici considera ca Daewoo Motors are capacitatea sa produca doua milioane de autoturisme pe an, de aceea fiind o achizitie interesanta pentru liderii i domeniu.