Exportul de autoturisme Daewoo a crescut anul trecut cu 70% fata de anu precedent, ajungand la o valoare totala de 87 de milioane de dolari. In scimb, pe piata interna cererea de autoturisme Daewoo a scazut, astfel incat vanzarile totale ale companiei in 2001 au fost mai mici cu 609 automobile fata de anul 2000.
Cele mai mari exporturi au fost realizate pe pietele din Ungaria (3.664 Matiz), China (2.797 Matiz, Nubira si Leganza), Venezuela (2.400 Cielo) si Croatia (1.103 Matiz). Doua treimi din exporturi au fost realizate cu autoturisme Matiz, in timp ce pe piata interna vanzarea acestui automobil a fost de doar 1.328 de bucati. De fapt, vanzarile pe piata interna au fost de 6.674 de bucati, din care aproape jumatate au fost automobile Tico, in timp ce vanzarile de Cielo au scazut la 1.201 bucati.
Conjunctura favorabila determinata de situatia principalului competitor pe piata interna – Automobile Dacia, companie aflata in plin proces de restructurare – permite firmei Daewoo lansarea pe piata in acest an a inca doua modele de Matiz (Van si Economic) si a unui autoturism monovolum Tacuma, lansat la Salonul Auto Bucuresti 2001.     

Negocieri General Motors Corp – Daewoo

Negocierile purtate de Daewoo Motor in privinta acordului de vanzare a unor active catre General Motor Corp, care s-ar putea finaliza in urmatoarele sase saptamani, nu vor fi afectate de datoriile producatorului sud-coreean. Anuntul facut de compania de la Seul vine in replica unor articole aparute in presa coreeana, potrivit carora General Motors a descoperit datorii de 1,54 miliarde de dolari la subsidiarele detinute de Daewoo in afara Coreei de Sud. „Problema privind datoriile unitatilor de peste hotare a fost discutata in intregime cu General Motors, iar nivelul datoriilor este mai mic decat cel publicat in presa”, a precizat purtatorul de cuvant al companiei Daewoo Motor. La randul sau, presedintele General Motors pentru regiunea Asia- Pacific, Rudy Schlais, a confirmat posibilitatea de a incheia un acord cu Daewoo pana la sfarsitul lunii februarie, prin care sa preia patru din centrele de productie Daewoo Motor, doua in Coreea si doua in strainatate. Daewoo Automobile Romania nu este una dintre cele doua unitati de productie ce urmeaza sa fie preluate de General Motors.