Noua Nubira 2 este construita pentru pietele din Rominia si China. Cu citeva modificari ale designului si o gama de facilitati i plus fata de primul model, noua masina se adreseaza segmentului superior si intra i competitie directa cu autovehicule ca Renault Megane sau Skoda Octavia. Desi oficialii Daewoo Rominia recunosc ca este o masina destul de scumpa pentru piata romineasca, peste 14.000 USD cu toate facilitatile, acestia sunt convinsi ca va merge foarte bine si la export. Desi diferentele
Noua Nubira 2 este construita pentru pietele din Rominia si China. Cu citeva modificari ale designului si o gama de facilitati i plus fata de primul model, noua masina se adreseaza segmentului superior si intra i competitie directa cu autovehicule ca Renault Megane sau Skoda Octavia. Desi oficialii Daewoo Rominia recunosc ca este o masina destul de scumpa pentru piata romineasca, peste 14.000 USD cu toate facilitatile, acestia sunt convinsi ca va merge foarte bine si la export. Desi diferentele dintre prima si noua generatie de Nubira sunt destul de substantiale, oficialii Daewoo Craiova nu au declarat cit a fost investit i proiectarea si productia noului autovehicul.
Principalele caracteristici cu care vine Nubira 2 sunt un exterior reproiectat, deci cu un coeficient crescut de aerodinamicitate si cu grad ialt de siguranta i cazul avariilor frontale. Modificari au fost facute si i cazul blocurilor optice ale sistemului de iluminare, generind astfel o eficienta sporita i timpul rularii pe timp de noapte si i conditii meteorologice nefavorabile. in ceea ce priveste siguranta, noul model are redusa cu 15% forta initiala de actionare a airbag-urilor, i cazul accidentelor. Pericolul leziunilor la cap a fost minimizat si prin reproiectarea stilpilor de sustinere a plafonului, prin folosirea de materiale speciale.
in vederea reducerii nivelului de zgomot din interiorul masinii au fost reproiectate sistemele de admisie si evacuare, imbunatatindu-se priza de aer si marindu-se capacitatea tobelor de evacuare. Iar senzorul de detonatie asigura o modificare dinamica a functionarii motorului, garantind o functionare la parametri optimi, indiferent de calitatea combustibilului utilizat.
Cam acestea sunt noile elemente cu care Daewoo Rominia se mindreste la ultimul model de Nubira.
De la lansarea noii masini se asteapta o revigorare atit a pietei, cit si a imaginii companiei, mai ales ca ziua lansari a coincis cu ultima zi de lucru a fostului presedinte Daewoo Rominia, acesta fiind schimbat. Mai exact, o data cu retragerea ofertei de cumparare de catre Ford Motor, mai toate fabricile Daewoo din lume au simtit pe sira spinari fiori de gheata, provocati de frica unor decizii radicale.
85 milioane USD din exporturi
„in acest moment se negociaza cu General Motor. Este adevarat ca dupa caderea itelegerii cu Ford Motor, Daewoo Motors Coreea a decis trecerea la o restructurare majora, isa fabrica din Rominia este oarecum protejata, deoarece este una dintre putinele care are o productivitate ridicata”, ne-a declarat Seong Zoung Kim, director de exporturi la Daewoo Rominia.
Fabrica de la Craiova, ifiintata i 1994 ca joint-venture itre concernul sud-coreean Daewoo si societatea Automobile Craiova SA, a atras investitii totale de peste 800 milioane USD. Compania a vindut pe piata romineasca pina i prezent peste 96.000 de autovehicule. Din export, fabrica a realizat i primele noua luni ale acestui an, 85 milioane USD, principala piata de desfacere fiind China, unde au fost exportate 5.000 de masini Nubira.
Un alt aspect interesant este ca noua masina a fost lansata la doar doua saptamini dupa ce Dacia a lansat modelul SupeRNova. Mai ales ca cele doua marci nationale au realizat niveluri ale vinzarilor de autoturisme mult sub cele din anii precedenti. Dacia a vindut aproximativ 52%, iar Daewoo 64% fata de aceeasi perioada de noua luni din 1999, conform Asociatiei Producatorilor si Importatorilor.
Pe ansamblu, vinzarile totale de autovehicule au scazut pe primele noua luni cu 33% fata de aceeasi perioada a anului trecut si sunt cu 42% sub nivelul record din 1998.
Masinile de import sunt cele mai cautate
Singurul domeniu i crestere il reprezinta autovehiculele din import, cu peste 90% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Acest segment este vizat si de Daewoo la lansarea noului model, care prin noile facilitati de cumparare spera sa convinga o categorie cit mai mare de cumparatori – din segmentul doritorilor de masini itre 12 si 14.000 USD – de calitatile Nubira 2.
Pe de alta parte, Dacia spera sa recupereze i urmatoarele doua luni, prin lansarea modelului SupeRNova, partea de clienti care si-au aminat decizia de cumparare ica de la iceputul anului.
Puse cap la cap aceste date, se poate spera itr-o redresare a pietei i ultimele doua luni ale anului.