Daewoo Shipbuilding a prezentat noi măsuri de restructurare, după ce a înregistrat pierderi record de 4,24 miliarde de dolari în 2015

Grupul sud-coreean Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co., acţionarul majoritar de la şantierul naval Daewoo Mangalia, a prezentat vineri un nou set de măsuri de restructurare, în condiţiile în care Guvernul de la Seul şi creditorii companiei sunt îngrijoraţi de înrăutăţirea performanţelor ca urmare a scăderii comenzilor, transmite Yonhap.

Printre măsurile prezentate creditorilor, în fruntea cărora se află banca de stat Korea Development Bank, se numără noi reduceri de personal şi salarii, închiderea temporară a unor şantiere şi vânzarea unor active secundare. 

Potrivit unor surse, Daewoo Shipbuilding are de gând să se separe de divizia sa profitabilă din domeniul industriei apărării care produce submarine şi alte nave de luptă. "Restructurarea operaţiunilor din domeniul apărării este analizată în prezent în vederea normalizării activităţilor. Este posibil ca divizia de apărare să se separe într-o subsidiară care va fi listată pe bursă", a declarat un oficial din conducerea companiei. 

Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co a înregistrat în 2015 pierderi record de 5.100 miliarde woni (4,24 miliarde de dolari), din cauza comenzilor anulate în condiţiile prăbuşirii preţului petrolului. În luna octombrie a anului trecut, creditorii companiei au decis să injecteze 4.200 de miliarde de woni în Daewoo Shipbuilding, care în schimb a promis că va concedia 2.300 de angajaţi şi va vinde o parte din activele secundare pentru a strânge alte 1.850 de miliarde de woni. Printre aceste active se numără şi o serie de subsidiare de peste hotare precum şantierul din România, Daewoo Mangalia. 

În primul trimestru al acestui an, Daewoo Shipbuilding a raportat noi pierderi iar scăderea comenzilor noi a continuat să afecteze activitatea celui de-al doilea mare constructor mondial de nave. În context, creditorii au presat firma să ia noi măsuri pentru reducerea datoriei. 

În România, Daewoo-Mangalia Heavy Industries SA a fost constituită în ianuarie 1997 ca o societate mixtă româno-coreeană, cu un capital social de 103,92 milioane dolari, din care 53 milioane (51% din acţiuni) aparţinând Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd. şi 50,92 milioane dolari (49% din acţiuni) aparţinând societăţii Şantierul Naval 2 Mai Mangalia. 

AGERPRES