Potrivit unei investigaţii derulate în comun de posturile de televiziune regionale WDR şi NDR, precum şi de cotidianul ‘Süddeutsche Zeitung’, timp de aproape un deceniu, motoarele OM 642 şi OM 651 produse de Daimler au utilizat un dispozitiv ilegal pentru a arăta emisii poluante mai mici în timpul testelor. Cele două motoare au fost instalate pe aproximativ un milion de vehicule Mercedes vândute în Europa şi SUA.
Citând un mandat de percheziţie emis de un tribunal din Stuttgart, ‘Süddeutsche Zeitung’ susţine că în luna mai au fost efectuate o serie de percheziţii la mai multe locaţii Daimler din Germania. Percheziţiile realizate au avut drept scop căutarea de documente aprobatoare şi dispozitive de stocare a datelor şi au vizat mai mulţi angajaţi de la Daimler, pe fondul suspiciunilor de fraudă şi publicitate mincinoasă cu privire la nivelul real de poluare al vehiculelor.
Principiul ar fi unul similar cu scandalul Dieselgate de la Volkswagen. Un sistem de reducere a emisiilor poluante ar fi pornit în momentul controalelor oficiale şi este oprit în condiţii reale. Volkswagen a recunoscut că a utilizat un astfel de dispozitiv şi a fost nevoit să plătească amenzi şi despăgubiri în valoare de 22,6 miliarde de euro.
Un purtător de cuvânt de la Daimler a declarat pentru mass media din Germania că grupul nu face comentarii cu privire la investigaţiile în derulare, dar a insistat că producătorul auto cooperează cu autorităţile. AGERPRES