Grupul german Daimler AG a raportat vineri rezultate financiare trimestriale solide, dar a avertizat că declinul vânzărilor cauzat de pandemia de coronavirus (COVID-19) va fi doar parţial compensat până la finalul anului, transmit DPA şi Reuters. Profitul operaţional ajustat al companiei auto a urcat la 3,48 miliarde de euro (4,10 miliarde de dolari) în trimestrul trei din 2020, de la 3,14 miliarde de euro în perioada similară din 2019.
Profitul, similar cu cel de anul trecut
Compania germană se aşteaptă acum ca profitul operaţional din 2020 să fie în linie cu cel de anul trecut, de 10,3 miliarde de euro, după ce anterior previzionase un declin al câştigurilor. Previziunile Daimler se bazează pe o normalizare a condiţiilor economice de pe pieţele sale cheie, în absenţa unor noi măsuri de izolare ca urmare a pandemiei.
Producătorul a vândut în trimestrul trei sub 773.000 de maşini, camioane şi autobuze, în scădere cu 8% faţă de perioada similară din 2019. Veniturile au înregistrat un declin de 7%, la 40,3 miliarde de euro.
Rentabilitatea ajustată a vânzărilor la divizia Mercedes-Benz şi de autoutilitare a urcat la 9,4% în perioada iulie-septembrie 2020, de la 7% în trimestrul trei din 2019, redresându-se de la minus 1,5% în trimestrul doi din 2020. Acţiunile Daimler au urcat vineri cu 2% după anunţarea rezultate financiare. Compania şi-a redus costurile iar 2.000 de angajaţi au fost incluşi în schema de disponibilizări voluntare.
De asemenea, Daimler a anunţat că va continua să caute soluţii la diviziile care înregistrează pierderi, cum ar fi platforma de mobilitate Freenow, deţinută împreună cu BMW. Miercuri, revista Manager Magazin anunţa că grupul american de ridesharing Uber Technologies Inc a oferit peste un miliard de euro pentru a cumpăra Freenow.
În timp ce Daimler este pregătită să vândă, directorul general al BMW, Oliver Zipse, este indecis în privinţa tranzacţiei, în schimb este deschis la ideea vânzării unei participaţii către Uber, susţine Manager Magazin.
Livrările de maşini Mercedes-Benz şi de autoutilitare au scăzut cu 4% în perioada iulie-septembrie 2020, deoarece pandemia a continuat să afecteze cererea, determinând Daimler să reafirme că se aşteaptă la scăderea vânzărilor în 2020, comparativ cu 2019.
Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart. În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.