Decizia a fost luată ca parte a strategiei de a repoziţiona Mercedes-Benz ca brand de lux, transmite Reuters, citată de agerpres.
Totodată, Daimler a mai subliniat faptul că obiectivul companiei este de a înregistra o rentabilitate a vânzărilor de peste 10% prin dublarea vânzărilor brandului Maybach şi prin majorarea livrărilor la modelele AMG şi G-Wagon, derivate din brandul Mercedes.
„Încercăm să ajungem la o profitabilitate mai ridicată a portofoliului, vom transfera capitalul către produsele de lux”, a afirmat directorul financiar Harald Wilhem, la prezentarea virtuală a strategiei companiei.
Până în 2025, Mercedes-Benz AG ar urma să ajungă la o rentabilitate a vânzărilor între 5 şi 10%, chiar în cazul unor condiţii nefavorabile de piaţă, se arată în comunicatul grupului german.
Costurile au fost deja reduse
Daimler a trecut deja la acțiune și a redus costurile, după ce în trimestrul doi din 2020 a înregistrat pierderi de 1,91 miliarde de euro (2,21 miliarde de dolari), deoarece pandemia de coronavirus (COVID-19) a diminuat cu aproximativ o treime vânzările de maşini, furgonete, autobuze şi camioane produse de grupul german.
Pentru a reduce pierderile, Mercedes-Benz nu va mai construi sedanuri în SUA pentru a se concentra pe SUV-uri, care sunt mai profitabile.
Vânzările Daimler au scăzut în trimestrul doi din 2020 cu 34% pe plan global, la 542.000 de unităţi, de la 822.000 de vehicule în perioada similară din 2019. Veniturile au înregistrat un declin de 29%, la 30,2 miliarde de euro.
Publicaţia germană Handelsblatt anunţa recent că Daimler vrea să-şi reducă anual costurile cu două miliarde de euro prin diminuarea cheltuielilor de personal, ceea ce ar putea duce la concedierea a peste 20.000 de angajaţi. În noiembrie 2019, înainte de pandemie, Daimler anunţase un plan de reducere a costurilor cu 1,4 miliarde de euro până în 2022, pentru majorarea investiţiilor în vehiculele electrice.
Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart.
În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.