Jurnaliștii publicației Financial Times susțin că producătorii europeni de camioane, inclusiv Daimler AG, Volvo AB, Iveco şi Renault SA, s-ar putea confrunta cu cea mai mare amendă din istoria UE, pentru formarea unui cartel privind fixarea preţurilor şi complot pentru întârzierea folosirii noilor echipamente de control al emisiilor.
Conform reglementărilor UE, cartelurile pot fi amendate cu până la 10% din veniturile lor globale, astfel încât producătorii europeni de camioane ar putea plăti în total amenzi de 10,7 miliarde de euro, menționează Financial Times, citând surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Amenda ar putea fi anunţată în următoare săptămâni şi ar putea depăşi precedentul record de 1,4 miliarde de euro din 2012. Principalii şase producători europeni de camioane au fost verificaţi de Comisia Europeană în perioada 1997 – 2011.
Conform Financial Times, provizioanele pentru acoperirea posibilei amenzi se ridică la 945 milioane de dolari în cazul DAF NV, 672 milioane de dolari pentru Daimler, 500 milioane de dolari la Iveco şi 444 milioane de dolari la Volvo. Doar MAN SE, subsidiară a Volkswagen, ar putea scăpa de amenzi deoarece a colaborat strâns cu autorităţile.