În 2015, Daimler va cheltui un miliard de euro (1,06 miliarde de dolari) pentru modernizarea fabricii din Untertuerkheim, care produce motoare, osii şi sisteme de transmisii pentru modelele Mercedes-Benz.
Compania germană are ca obiectiv şi reduceri de costuri 'de aproximativ sute de milioane de euro până în 2020', iar în urma negocierilor cu sindicatele va fi menţinută stabilă forţa de muncă la aproximativ 18.700 de persoane.
Liderii pieţei automobilelor de lux sunt BMW, Audi şi Mercedes. Atât Audi, cât şi Mercedes, şi-au propus să devanseze BMW în termeni de vânzări până la finele deceniului şi, în ultima vreme, au redus decalajul. În primele două luni ale acestui an, Audi a vândut mai multe autovehicule decât marca BMW, în timp ce Mercedes a înregistrat cel mai mare ritm de creştere a vânzărilor în rândul celor trei producători germani de automobile de lux.
Anul trecut, Mercedes s-a situat pe locul trei în topul vânzărilor de automobile de lux, după ce a livrat 1,65 milioane de vehicule, un avans de 13% faţă de 2013. Este cea mai rapidă rată de creştere în rândul producătorilor de automobile de lux.
Conform estimărilor IHS Automotive, în 2020, BMW ar putea vinde 2,22 milioane de vehicule, faţă de 2,1 milioane Audi şi 1,95 milioane Mercedes.
Industria auto reprezintă un element de bază al economiei Germaniei, concentrată pe export, ajutând la reducerea ratei şomajului la doar 5%, în timp ce zona euro se confruntă cu un nivel ridicat, de 11,4%.
În 2013, Daimler a inaugurat oficial la Sebeş, în România, unitatea de producţie pentru montaj cutii de viteză automate destinate autoturismelor de lux Mercedes-Benz, fiind create, astfel, circa 250 de locuri de muncă.
Linia de montaj, compusă din două linii principale şi 11 linii secundare, a fost transferată din Germania şi este parţial automatizată. Pentru lucrările de construcţie, asamblare linie şi infrastructură s-au investit aproximativ 30 de milioane de euro şi s-au creat 250 de noi locuri de muncă.
AGERPRES