Cea mai mare piaţă a germanilor de la Mercedes-Benz va rămâne China şi în următorul deceniu. Grupul german Daimler îşi va ajusta unităţile de producţie pentru a face faţă modificării cererii, pe fondul creşterii tensiunilor comerciale globale, a declarat Ola Kaellenius, directorul general al Daimler AG.
„Trebuie să avem grijă de unităţile de producţie, şi, unde se justifică, să mutăm producţia”
După ce aproape un deceniu de creştere a ajutat Mercedes să devină cel mai bine vândut brand de lux din lume, acum escaladarea tensiunilor comerciale dintre Statele Unite, China şi Europa riscă să ameninţe această poziţie.
„Situaţia a devenit mult mai dură, tendinţa este spre negocieri mai dificile, inclusiv conflicte comerciale. Trebuie să avem grijă de unităţile de producţie, şi, unde se justifică, să mutăm producţia. Anul trecut am vândut aproximativ 700.000 de autoturisme în China. Următoarea noastră cea mai mare piaţă este SUA, unde livrăm între 320.000 şi 330.000 de maşini”, a declarat Kaellenius.
Daimler şi rivalul german BMW au publicat rezultate preliminare peste aşteptări în trimestrul trei din 2020, datorate în principal cererii solide din China.
„În următorii zece ani ne aşteptăm de asemenea să înregistrăm cel mai semnificativ ritm de creştere în China, producătorul de maşini de lux va urma piaţa”, a explicat directorul general al Daimler. Dar, pe fondul escaladării tensiunilor comerciale globale, perspectivele privind vânzările de maşini pe plan mondial rămân nesigure.
Impactul Brexit asupra producătorilor auto
Negocierile privind ieşirea Marii Britanii din Europa s-ar putea încheia fără un acord de liber schimb. „Sper că se va ajunge la o soluţie de ultim moment”, a declarat Ola Kaellenius.
Premierul britanic Boris Johnson a declarat că UE refuză solicitarea făcută de ţara sa de la începutul negocierilor pentru un acord comercial după modelul celui încheiat de UE cu Canada, adică un acord de liber schimb fără taxe vamale şi fără cote. Prin urmare, premierul britanic a sugerat că singura alternativă din punctul său de vedere ar fi un acord după modelul australian, ceea ce ar însemna însă că relaţiile comerciale dintre Regatul Unit şi UE vor fi guvernate numai de regulile Organizaţiei Mondiale a Comerţului.
„În eventualitatea unui Brexit dur, nu vom deschide fabrici, deoarece nu va fi rentabil, ţinând cont de volumul de vânzări”, a declarat Kaellenius, referindu-se la vânzările în Marea Britanie. „Va trebui să învăţăm să trăim cu regulile Organizaţiei Mondiale a Comerţului”, a spus şeful Daimler, transmite Agerpres.
Şi directorul financiar al Bayerische Motoren Werke (BMW), Nicolas Peter, a avertizat că separarea Marii Britanii de Uniunea Europeană ar putea costa furnizorii şi producătorii auto până la 11 miliarde de euro, dacă nu se va ajunge la un acord comercial post-Brexit.
Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart. În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.