Promovarea firmelor pe Internet permite oricărui antreprenor să aibă succes cu investiţii minime, mediul online fiind singurul care creşte în acest moment, a declarat, marţi, directorul general al Google România, Dan Bulucea, la un eveniment privind tendinţele viitoare ale sectorului IT&C.
"Firmele româneşti trebuie să îşi crească prezenţa pe Internet, astfel vor avea, cu investiţii minime, accesul la un număr mai mare de potenţiali clienţi şi implicit venituri mai mari. Online a devenit un mediu care îţi permite să te dezvolţi cât mai bine, fiind singurul care creşte în acest moment", a spus Dan Bulucea.
Potrivit studiilor, piaţa online a crescut în România de la două milioane de euro în 2003, la circa 34 milioane de euro în 2011.
Dan Bulucea a precizat că Google este o companie cu aproape 31.500 de angajaţi, la nivel mondial, iar câteva sute de angajaţi din birourile din toată lumea ale companiei americane sunt români. Potrivit acestuia, metoda de recrutare a unui angajat la Google depinde de capacitatea de aşi depăşi limitele.
"Dacă reuşeşti să construieşti ceva şi să ai succes, înseamnă că deţii acel ceva de care are nevoie compania Google. Sunt oameni care au fost angajaţi pentru că au reuşit într-un domeniu, în oricare", a mai adăugat şeful Google România.
Întrebare la angajare: Câte avioane zboară în acest moment în lume?
Una dintre întrebările pe care le-a primit la interviul de angajare pentru Google România a fost "câte avioane zboară în acest moment în lume?", întrebare la care Dan Bulucea nu ştie dacă a răspuns sau nu corect, deoarece răspunsul căutat nu este legat strict de deţinerea unei cifre cât de creativitatea răspunsului.
Google, cel mai mare motor de căutare la nivel mondial, este o companie care a fost lansată în 1998 de doi studenţi americani la Universitatea Stanford, respectiv Larry Page şi Sergey Brin, Google având sediul central în Silicon Valley, precum şi birouri în America de Nord şi de Sud, Europa şi Asia.
Compania Google a înregistrat în trimestrul al doilea venituri în creştere cu 32%, până la peste 9 miliarde de dolari, iar profitul net a urcat cu 35%, la 2,5 miliarde de dolari, motorul de căutare fiind la datorie de 4 miliarde de ori pe zi.
Sursa: Agerpres