Lucrăm cu un marketing kotlerian învechit, care este acum fața de marketing-ul științific ce este faxul față de instant messaging. Există trenduri noi în marketing, iar unul dintre ele este marketingul ştiinţific. Atunci când supratargetezi un produs faci un lucru greşit. Câţi dintre voi ştiau că şamponul pentru copii Johnson baby este folosit în principal de adulţi. În ceea ce priveşte sectorul imobiliar şi marketingul, este important să ieşim din paradigma supratargetării.
Dacă ai o clădire de birouri, ai nevoie de 10 clienţi, si vorbeşti numai cu ei vei avea o surpriza şi nu vei reuşi să închiriezi. O soluţie este deschiderea către multi-segmentare şi mass marketing. De ce mai vorbesc mallurile despre segmente de piaţă când toate sunt mass market. Sunt vizitate de copii, adolescenţi, studenţi, adulţi, pensionari. Nu mai avem segmente. Trebuie să înţelegem acest mass market şi să-l adresăm. În ceea ce priveşte sectorul de birouri, marketingul clasic a fost personal sales.
Nu mai merge asa. Marketingul clasic înseamnă şi PR şi advertrsting şi nu numai digital. Printul funcţionează în continuare şi nu va muri aşa cum radioul nu a murit când a apărut televiziunea. Ce se întâmplă este că aceste media se adaugă la cele existente nu le înlocuiesc.
E nevoie să largim un pic perspectiva când vine vorba de marketing, avem nevoie de măsurători precise . Vizibilitatea domeniului e bună, dar anumite segmente suferă. E nevoie de mai multă invoaţie în piaţă. Toate mall-urile se bat pe aceiaşi retaileri, clădiriele pe aceleaşi tehnologii revoluţionare. Diferenţierea trebuie să vină din marketing inteligent şi o mai bună cunoaştere a consumatorilor.
Marketingul imobiliar devine tot mai sofisticat, jucătorii de vârf folosesc mijloace integrate, transmarketing. Vom vedea intrări de noi tehnologii şi în acest domeniu, iar realitatea virtuală ar putea înlocui showroom-ul de vânzări.