"Noi, ca să ne asigurăm că ceea ce s-a întâmplat pe Orăştie-Sibiu nu se va mai întâmpla şi pe alte tronsoane, am demarat, odată cu licitaţia pentru reparaţii, o licitaţie pentru expertiză completă pe tot tronsonul Orăştie-Sibiu şi, având în vedere că acelaşi constructor a lucrat şi pe Lugoj-Deva, pe lotul despre care vorbim, se va face şi acolo o expertiză şi va fi începută odată cu această expertiză, din timp, ca să avem rezultatele cunoscute, să ştim ce măsuri să luăm operativ", a menţionat şeful de la Transporturi, la Palatul Parlamentului.
Potrivit unor informaţii apărute în presa centrală, o porţiune din cei 17 kilometri de autostradă ai lotului 2 al Autostrăzii Lugoj – Deva ar putea fi demolată din cauză că s-a constatat folosirea materialelor de slabă calitate, la fel cum s-a întâmplat cu lotul Sălişte-Cunţa al Autostrăzii Orăştie-Sibiu.
În data de 3 septembrie 2015, CNADNR a anunţat închiderea circulaţiei rutiere pe Autostrada A1 Orăştie – Sibiu începând din 7 septembrie, la 10 luni de la inaugurarea acesteia, între Nod rutier Sălişte (km 270+020) – Nod rutier Cunţa (km 292+455), în vederea remedierii degradărilor constatate la km 275+650 al autostrăzii. CNADNR a impus constructorului autostrăzii Orăştie – Sibiu, Salini Impregilo, să refacă porţiunea de 200 – 300 de metri din corpul de autostradă unde au apărut degradările, prin demolare şi reconstrucţie în conformitate cu proiectul tehnic aprobat.
Autostrada Lugoj – Deva, respectiv loturile 2, 3 şi 4, are preconizată ca dată de finalizare trimestrul III al anului 2018, iar valoarea investiţiei se ridică la 410 milioane euro, potrivit unui document al Ministerului Fondurilor Europene
Sursa: Agerpres