Dan Mihăescu,  40 ani, conduce GTS Telecom, unul dintre cei mai mari operatori alternativi specializaţi în furnizarea de servicii pentru corporaţii şi pentru alte companii telecom, din luna februarie a anului 2000.
A pornit afacerea cu doar patru oameni cu care a reuşit să facă şi primul milion de dolari. GTS Telecom România are în prezent 105 angajaţi şi a avut în 2009 o cifră de afaceri de 20 milioane euro cu venituri operative (EBITDA) de 5,2 milioane euro.
“Noi creştem cu 20 % pe an, însă 2009 a fost primul an mai greu pentru noi şi am avut o creştere de doar 3,9%, faţă de 2008. Cred că suntem printre puţinele companii telecom care au reuşit să crească în 2009. Cifrele oficiale arătau o scădere de 12-14% în anul 2009, faţă de 2008, în acest sector,” a declarat Mihăescu.
Cel mai important moment pentru companie, anul acesta, a fost achiziţia Datek.
“A fost cel mai mare pas pentru noi în România. Achiziţia face parte dintr-o strategie de dezvoltare la nivel regional. Au fost achiziţii toată vara la nivel regional, Interware în Ungaria şi Dial Telecom în Slovacia. Mai sunt câteva achiziţii pe care sperăm să le finalizăm acum”, a spus Mihăescu.
Ce a însemnat această achiziţie pentru GTS Telecom?  “În primul rând acces la segemente de piaţă unde înainte nu eram foarte bine reprezentaţi,  cum ar fi sectorul financiar bancar.  La Datek am găsit o echipă foarte bună şi  în prezent lucrăm la integrarea celor două companii.
De asemenea, ei au adus pentru noi  400 de km de fibră optică în plus peste ceea ce aveam noi. La nivelul Local Acces-ului sunt 1.200 de km”, a adăugat  Mihăescu.
Principalii concurenţi
“Pe anumite segmente chiar nu avem concurenţă, suntem singurul operator prezent în cinci ţări, servim cu puncte de prezenţă proprii încă 18 teritorii, avem o prezenţă regională foarte mare şi pentru clienţii globali care vor o soluţie simplă, unică, pentru toată regiunea aceasta practic nu avem concurenţă”, afirmă Mihăescu.
Pe plan local lucrurile stau altfel. “Noi activăm în business to business, şi împărţim acest segment în două: Whole sale sau telecom şi retail sau corporate.
Clienţii nostri sunt toţi operatorii mobili  din România pe partea de Wholesale.
“Un operator de pe piaţa din România care vinde servicii de telecom are o serie de clienţi, de retail cum îi numim noi. Ca acei clienţi să poată fi conectaţi la Internet e nevoie de o conexiune în nişte noduri importante de Internet precum Frankfurt, Viena, Londra etc. Sunt foarte mulţi operatori care nu au această conexiune şi atunci acel operator poate fi partener cu GTS cumpărând servicii de conectivitate internaţională de la GTS sau poate fi concurent cu GTS dacă ne întâlnim la un client de retail unde încercăm să oferim fiecare soluţia lui”, a explicat Mihăescu.
Suntem prima companie care a lansat serviciul de IP Transit terestru
“Ca să ne putem diferenţia avem tot timpul produse noi pe care le punem în piaţa şi avem de obicei un avantaj în timp între 6 şi 12 luni până când altcineva le introduce. De obicei un operator mai mare vine cu aceleaşi soluţii. Acest lucru se întâmplă din anul  2000 până în prezent” , spune Mihăescu.
“Am fost prima companie care a lansat serviciul de IP Transit terestru. Până atunci Internetul ajungea în România prin satelit. În  anul 2000, noi am schimbat peisajul pieţei. Am venit cu servicii de Internet în regim Wholesale deci către alţi operatori pe terestru pe unde radio şi apoi prin fibră. Acum niciun operator nu mai cumpără Internet prin satelit în România”, potrivit şefului GTS Telecom.
Întotdeauna am fost cu 6-12 luni înaintea oricărui operator telecom
De curând, compania a lansat servicii Ethernet care interconectează reţelele interne ale clientului respectiv,  aşa numitul LAN şi îl lasă pe IT manager să se concentreze pe modul în care operează aceste LAN-uri, la un cost foarte rezonabil cu o flexibilitate foarte mare.
Un alt serviciu este GTS DDoS Protector, care protejează  clienţii de atacuri masive de peste tot din Internet.
Legat de preţuri,  “la nivel de preţ pe corporate nu ne poziţionăm ca un price leader, nici nu vrem, noi facem oferte mai complexe soluţii care fac diferenţa pentru clientul respectiv. Soluţiile nostre sunt mai scumpe decât ale concurenţilor unii dintre ei cumpărând de la noi servicii, dar oferă un preţ mai mic“, a mai spus Mihăescu.
Cum va evolua piaţa anul viitor?“Noi credem că 2011 va fi la fel ca 2010. Piaţa de telecom va suferi o multitudine de schimbări, dar ca şi venituri o să fie pe zero.
GTS Telecom este parte a GTS Central Europe care are o reţea telecom în lungime totală de circa 60.000 de kilometri şi filiale în Cehia, Polonia, Slovacia şi Ungaria. Prin parteneriate strategice dezvoltate local, GTS Central Europe furnizează servicii în Bulgaria, Croaţia, Moldova, Rusia, Serbia, Slovenia, ţările baltice, Turcia, Ucraina.
GTS Central Europe este deţinut din aprilie 2008 de un consorţiu format din fonduri private de investiţii, condus de Columbia Capital si M/C Venture Partners, din Statele Unite.
GTS Telecom instalează pe piaţa business românească soluţii de transport, comunicaţii de date MPLS, DWDM, SDH, TCP /IP, Frame Relay, servicii Internet, soluţii de voce, hosting şi colocare în DataCenter.