Victoria lui Călin Georgescu a generat reacții puternice în spațiul public, inclusiv din partea lui Dan Negru, cunoscut om de televiziune, care a subliniat un aspect revoluționar al acestor alegeri: „declinul influenței televiziunilor în campaniile electorale”.
Succesul lui Călin Georgescu demonstrează puterea noilor canale de comunicare
Într-o postare pe rețelele de socializare, acesta a punctat că succesul lui Călin Georgescu, care a ignorat complet aparițiile televizate, demonstrează puterea noilor canale de comunicare, precum social media.
„Astea au fost ultimele alegeri în care televiziunile au mai contat. Gata! Din păcate pentru breasla mea, e finalul epocii influenței TV în politică! Am văzut, săptămânile trecute, candidați care apăreau zilnic la TV, în show-uri electorale, cu neveste, copii, susținători, și acu, după vot, sunt vai de capul lor. Și am văzut candidați care n-au apărut deloc la TV și acu sunt sus în clasamente. Alegerile de anul ăsta înseamnă dispariția televiziunii ca influență în politica românească. E cea mai importată lecție ! De acu, când o să mai fie cu alegeri, mai bine să ne uităm la frigider decât la televizor”, a fost mesajul categoric pe care Dan Negru l-a postat pe rețelele de socializare după primul tur al alegerilor prezidențiale din România.
Este prima dată în istoria României când un candidat ignorat de televiziuni câștigă primul tur al alegerilor prezidențiale
Omul de televiziune a revenit ulterior cu o altă postare. El a scris și că este „prima dată în istoria României când un candidat ignorat de televiziuni câștigă primul tur al alegerilor prezidențiale”.
„E prima dată în istoria României când un candidat ignorat de televiziuni câștigă primul tur al alegerilor prezidențiale. E o lecție care dă fiori și televiziunilor mondiale! Mirarea analiștilor TV arată eșecul televiziunii, dar și nepriceperea angajaților.
ChatGPT zice că România are mai multe televiziuni de știri naționale decât Franța, Spania sau Germania. Degeaba, dacă n-au nicio influență. Dimpotrivă! La noi, a fi invitat la televiziunile de știri e totuna cu a fi părtaș cu sistemul. De asta, în anii care vin, televiziunilor de știri românești le va fi greu. Se vor cerne, vor rămâne puține și o vor vira spre divertisment, spre news-entertainment, așa cum unii știu să o facă deja.
Mi-am amintit cum un om cu bani era mereu întrebat de apropiații lui la ce i-a folosit să-și facă o televiziune cu știri. Niciun candidat susținut de televiziunea lui nu a câștigat. Referendumurile pe care televiziunea lui le susținea au picat și ele. Candidații la alegerile locale au căzut și ei. Până și patronul „a picat” într-un moment , deși îl „apărau” analiștii. Și nici profitul nu era atrăgător… Și atunci, la ce bun?
Să câștigi un tur prezidențial fără să apari la TV e noua orânduire media, la care analiștii TV încă se uită ca la poarta nouă. Pentru că asta-i soarta boului: vițel, adult, să stea la poarta noului, nițel mai mult”, a mai scris Dan Negru pe Facebook.
Postarea acestuia poate fi vizualizată aici.
Votanții par să fi migrat către internet pentru a se informa
Rezultatele primului tur demonstrează o schimbare majoră în modul în care electoratul român consumă informația și ia decizii politice.
În timp ce televiziunile continuau să domine campania electorală a majorității candidaților, votanții par să fi migrat către internet pentru a se informa, în special prin rețelele de socializare.
Succesul lui Călin Georgescu, un candidat cu o prezență online puternică, dar absent de pe ecranele TV, poate marca un moment de cotitură în politica românească.