Dan Negru a analizat piața TV
Studiile privind audiențele TV de anul trecut au fost publicate, scrie Dan Negru, într-o postare de pe Facebook. Iar fotografiile atașate postării sunt de la „Academia Vedetelor”, un show desfășurat acum 24 de ani, unde audiența atingea cota de 72%. El spune că se remarcă că astăzi, astfel de cifre ar fi considerate imposibile.
Se subliniază că apariția online nu a fost factorul principal care a afectat audiența TV. Ci schimbările în ceea ce privește libertatea. În trecut, opțiunile de divertisment erau limitate, cu puține mall-uri și restaurante scumpe. Iar călătoriile în afara țării implicau obținerea unei vize. TV-ul era singura sursă majoră de distracție. Cu creșterea libertății, audiența TV a înregistrat o scădere.
În ciuda schimbărilor, cele trei mari televiziuni – Pro, Kanal și Antena – au continuat să domine piața TV, arată cunoscutul prezentator. Negru spune că cele trei posturi reprezintă împreună 59% din totalul audienței TV din România în anul precedent.
„Celelalte 87 de televiziuni supraviețuiesc
România TV rămâne liderul televiziunilor de știri, DigiSport1 al celor de sport și Film Cafe liderul nișei de filme și seriale.
2024-an electoral-va fi decisiv pentru credibilitatea televiziunilor de știri. După anul ăsta electoral unele TV de știri vor dispărea și altele își vor reduce masiv costurile” menționează Dan Negru.
TVR nu este în Top 10
Conform vedetei TV, în ceea ce privește televiziunile generaliste, Prima, Național și TVR au înregistrat scăderi în audiențe în anul precedent. Televiziunea publică (TVR) nu a reușit să se claseze în top 10. Se anunță că, după anul electoral în curs, TVR va trece prin cea mai mare restructurare din istoria sa.
Revelionul din acest an a adus o premieră, deoarece pentru prima dată în ultimii 24 de ani, Pro TV a dominat complet audiențele revelionului televizat pe toate segmentele de public. Cu o scădere continuă a consumului de televiziune, evenimentele televizate de Revelion devin din ce în ce mai puțin profitabile, și este prognozat că în câțiva ani acestea vor dispărea conform trendului internațional.
Se anticipează că vârful în audiențe pentru anul 2024 va fi în vară, când echipa națională de fotbal a României va participa la un Campionat European, un eveniment așteptat de mulți fani ai fotbalului.