'În ceea ce priveşte Autostrada Bucureşti – Ploieşti, aşa cum am anticipat în trecut, în urma negocierilor cu Pizzarotti nu am reuşit să ajungem la o concluzie comună. Ca atare, a fost trimisă notificarea de reziliere a contractului, rămânând ca Pizzarotti să finalizeze o serie de lucrări pe care le mai are restante în următoarele trei luni, fireşte în condiţiile de reziliere a contractului', a declarat, joi, Şova, într-o conferinţă de presă.
Potrivit acestuia, după trimiterea notificării de reziliere, încep procedurile pentru refacerea studiului de fezabilitate, ulterior urmând să fie scoase din nou lucrările la licitaţie.
'După ce s-a trimis notificarea de reziliere, cei de la CNADNR încep procedurile pentru refacerea studiului, pentru că atunci când reziliezi trebuie să vină un consultant să îţi spună exact la ce nivel eşti cu lucrările, pentru a stabili procentul şi ce mai este de făcut şi, imediat când se termină treaba asta, se scot la licitaţie lucrările din nou. Dacă studiul va dura 4 – 5 luni, probabil că tronsonul va fi gata la sfârşitul anului viitor. Ultimii 6,5 kilometri au un stadiu foarte redus de execuţie', a explicat ministrul.
Şeful de la Transporturi a adăugat că, de asemenea, s-au trimis notificări de reziliere şi pentru cele trei contracte încheiate în 2008 pentru execuţia părţii de sud a inelului 1 de centură a Capitalei.
'La centura Bucureşti – inelul 1, în afară de lucrările care sunt în curs pe capetele de centură nord, deci spre ieşirea spre Piteşti şi spre ieşirea pe Autostrada Soarelui – şi vom avea centura nord gata probabil în februarie anul viitor – pe centura sud au fost încheiate trei contracte în 2008. Din păcate, aceste contracte nu prevedeau nici extinderea la patru benzi, nu aveau incluse nici utilităţile, iar după o analiză făcută la nivelul CNADNR s-a constatat că, din cauza deficienţelor, nici nu pot fi finanţate din fonduri europene (lucrările – n.r.). Norocul a fost că nici nu s-a început vreodată o lucrare pe aceste trei contracte din 2008, ca atare s-a trimis notificare de reziliere pentru toate cele trei. Se vor reface studiile de fezabilitate şi se vor face licitaţii de lucrări pentru a închide inelul 1 de centură a Bucureştiului pe partea de sud, între Autostrada Soarelui şi Bucureşti – Piteşti', a precizat ministrul Dan Şova.
Autostrada Bucureşti-Ploieşti a fost deschisă circulaţiei pe data de 19 iulie 2012.
La începutul lunii mai, ministrul Transporturilor anunţa că speră ca până la finalul anului să fie gata o mare parte din cei 6,5 kilometri din autostrada Bucureşti – Ploieşti, care ar trebui să facă conexiunea între Capitală şi centură, lucrare pentru care există şi un proces în care constructorul cere Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România 90 de milioane de euro.
'Trebuie să ştiţi că, din trecut, acolo am moştenit şi un proces de instanţă, în care constructorul cere CNADR vreo 90 de milioane de euro. Ne apărăm, o să ne luptăm cu ei, o să vedem care va fi situaţia. Acolo sunt revendicări financiare ale dânşilor care vin din anii 2007-2010, pentru lucrări suplimentare solicitate de autorităţi locale, în general ale statului român, care au produs o mulţime de costuri care dânşii spun că nu au fost acoperite. Noi nu avem aceeaşi opinie cu ei, de asta ne şi judecăm. Ce va stabili instanţa, aceea vom face', a spus ministrul Transporturilor.
Întrebat dacă anul acesta se va termina măcar un kilometru din cei 6,5 rămaşi din autostrada Bucureşti – Ploieşti, ministrul Dan Şova a răspuns: 'Mi-e greu să vă răspund. Ştiu că, CNADR a declanşat încă de acum trei luni, rediscutarea şi renegocierea contractului cu ei. Ei şi-au asumat construcţia celor 6,5 kilometri şi cred că, fiind vorba de câmpie, cred că o mare parte din ei vor fi gata. Cât exact, o să vedem. (…) Cei 6,5 kilometri vor fi făcuţi şi vom vedea dacă din preţul negociat va mai rămâne ceva care să nu fie realizat, eu sper că nu.'
SURSA: Agerpres